To, ka mašīnām programmatūru var un vajag atjaunināt tāpat kā datoriem un tālruņiem, pirmā saprata amerikāņu "Tesla", taču nu jau šādu funkciju nodrošina daudzas kompānijas. Šo ceļu iet jau pieminētais "Hyundai", "Jaguar Land Rover" un citi.
Tādējādi, kad pienācis laiks atjaunināt programmatūru, atliek noklikšķināt dažas virtuālās pogas multivides ekrānā, un attālinātais serviss kopā ar mašīnu paveiks visu pārējo, aiztaupot īpašniekam kilometrus un laiku.
To, par ko sapņojām bērnībā, var īstenot ar vēl vienu jauno funkciju: auto var stūrēt kā radiovadāmu modeli. Varētu jautāt - kur gan tas varētu noderēt? Mūsdienās, kad mašīnas kļūst lielākas, bet vietu platums stāvlaukumos nemainās, dažkārt nākas manevrēt tādā šaurībā, ka beigās ir grūti izkāpt. Šādās situācijās iespēja vadīt mašīnu no ārpuses ir neticami ērta.
Šo funkciju savos modeļos piedāvā Vācijas "premium" klases ražotājs BMW, un to var izmantot arī dažu jaunāko "Hyundai" īpašnieki.
Viena no noderīgākajām funkcijām ir transportlīdzekļa datu pārskatīšana. "Nobraukums, apkopes datums, atlikušais degvielas daudzums un citi tehniskie parametri. Ja par kaut ko rodas šaubas, auto īpašnieks vienmēr var izmantot šo attālināto diagnostiku un, ja nepieciešams, pieteikt vizīti servisā."
Taču tas nav viss. Dažu ražotāju lietotnes rāda pat vēl izvērstāku informāciju. Piemēram, visus braucienus, vidējo ātrumu, degvielas patēriņu, maršrutus utt. Tas ir ļoti parocīgi, ja auto lieto vairāki cilvēki un vēlaties zināt, vai ar to nav pārkāpti satiksmes noteikumi.
Lai sasildītu vai atdzesētu
Pēdējā jeb septītā noderīgā moderno auto funkcija ļauj sasildīt vai atdzesēt salonu pirms iekāpšanas mašīnā. Pirmie ar šādu iespēju dižojās elektroauto ražotāji, pēc tam - luksusa segmenta pārstāvji. Tagad šī funkcija ir pieejama daudzu uzņēmumu lietotnēs. Tajā var norādīt, kādu temperatūru vēlaties, kurā laikā u.tml. Tādējādi inovatīvās tehnoloģijas ļauj izbaudīt vēl vairāk komforta un braukšanas prieka.