Eiropas Savienības regulā noteikts, ka transporta uzņēmums nedrīkst "maksāt atalgojumu, prēmiju vai algas piemaksu, tostarp par rādītajiem, kas saistīti ar nobraukto attālumu un/vai pārvadātās kravas daudzumu, izņemot gadījumus, kad šāda samaksa neapdraud satiksmes drošību". Tomēr Valsts darba inspekcija nespēj sniegt konkrētu atbildi, vai šis jautājums tiek pienācīgi regulēts.
Pašlaik galvenie smago kravu kontroles dienesti ir Rīgas domes Satiksmes departamenta kontroles dienests, kas strādā Rīgā, savukārt visā valstī kontroli nodrošina Valsts policijas īpaša nodaļa.
Policijas uzdevums ir veikt pārbaudes reģistrētajam vadītāja darba un atpūtas laikam, kravas nostiprināšanas prasībām, kravas svaram. Svars tiek pārbaudīts uz speciālajiem svariem.
Lai policija uzstādītu kontroles svarus, esot vajadzīgs tikai līdz pusstundai laika. Šķēršlis pienācīgai kontrolei esot cits: šoferiem ir savi saziņas čati, kuros viņi viens otru brīdina par pārbaužu atrašanās vietām. Policijas ekipāža to nosauc par "cīņu ar vējdzirnavām".
Tāpat problēma esot arī policijas darbinieku trūkums, kas traucē nodrošināt pietiekamu kontroli uz Latvijas ceļiem. Policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes satiksmes drošības pārvaldes satiksmes uzraudzības un koordinācijas biroja (SUKB) priekšnieka pienākumu izpildītājs Artūrs Smilga: "Mums ir nekomplekts ar darbiniekiem, sevišķi tas ir izjūtams Rīgā, Rīgā mums pašlaik ir divi cilvēki, kas strādā uz autoceļa un faktiski sanāk viena maiņa". Kopā ar Rīgas kontroles dienestu, visā valstī smago kravu pārvadātāju kontroli nodrošina 36 cilvēki, turklāt kravas auto svēršana ir tikai viens no viņu darba pienākumiem.