Šodienas redaktors:
Jānis Tereško
Iesūti ziņu!

Pētījums: "TikTok" ietekmējis vēlēšanu rezultātus Somijā (1)

Raksta foto
Foto: EPA/Scanpix

Sociālais tīkls “TikTok” būtiski ietekmējis aprīlī notikušo vēlēšanu rezultātus Somijā, jo daudzi gados jaunie balsotāji savu balsi atdevuši par populistisko un nacionālistisko spēku “Somu partija”, kas vēlēšanās ieņēma otro vietu un nu piedalās koalīcijas veidošanas sarunās.

Pirmdien aģentūras “Miltton” publiskotajā pētījumā teikts, ka sociālie tīkli kļuvuši par ļoti svarīgu faktoru politiskajās norisēs, it īpaši, lai uzrunātu jaunākos vēlētājus.

“Pat ja lielākā daļa jauniešu joprojām uzticas tradicionālajiem medijiem, mēs nevaram par zemu novērtēt sociālos tīklus. “TikTok” uzrunāja ļoti daudzus jauniešus, kuriem iespējas balsot bija pirmo reizi. Vecuma grupā no 18 līdz 21 gadam 70% vēlētāju bija redzējuši politisko reklāmu platformā “TikTok”,” sacīja “Miltton” sociālo tīklu nodaļas direktore Eva Niskanena.

““TikTok” īsie video prasa, lai sarežģītas problēmas tiktu atklātas vienkāršā un saistošā manierē. Jaunie cilvēki meklē saturu, ar kuru var identificēties paši un identificēt savas problēmas. Tas ļoti labi sakrīt ar “Somu partijas” mērķiem. Labējs komunikācijas stils piesaista jaunos vēlētājus. Līdzīgas norises ir vērojamas arī citur Eiropā, piemēram, Zviedrijā un Itālijā,” teica Niskanena.

Tiek norādīts, ka sociālie tīkli lielākos labumus devuši populistiskajai un nacionālistiskajai “Somu partijai” - 27% no 18-30 gadus vecajiem vēlētājiem savu balsi atdevuši par šo politisko partiju. Starp šiem balsotājiem 62% vēlētāju atzinuši, ka tieši “TikTok” izplatītie vēstījumi bija izšķirīgais faktors, kas ietekmējis to, kā balsot.

Salīdzinājumam – vien 14% no 18-30 gadus vecajiem vēlētājiem balsojuši par vēlēšanu uzvarētāju – Nacionālo Koalīcijas partiju, kamēr 10% balsojuši par sociāldemokrātiem.

Svarīgākais
Uz augšu