Šodienas redaktors:
Jānis Tereško
Iesūti ziņu!

Tualetes papīra zīmola „Zewa” īpašnieks pārdod savu Krievijas biznesu

Raksta foto
Foto: Schutterstock.com

Zviedrijas higiēnas preču ražotājs „Essity” ir saņēmis Krievijas varas iestāžu atļauju uzņēmuma pārdošanai. Uzņēmums pametīs Krieviju pirms gada beigām, teikts paziņojumā presei.

Ražotājam pieder 70 zīmoli, starp tā produktiem ir „Zewa” tualetes papīrs, „Libresse” sieviešu higiēnas preces, „Libero” bērnu autiņbiksītes un citi. „„Essity” ir parakstījusi līgumu ar pircēju, un tagad darījumu ir apstiprinājušas Krievijas varas iestādes. Paredzams, ka darījums tiks noslēgts 2023. gada otrajā ceturksnī,” teikts uzņēmuma paziņojumā.

Kas pirks zviedru uzņēmuma biznesu Krievijā, netiek precizēts. Zviedrijas ražotājam valstī ir trīs rūpnīcas: viena Svetogorskas pilsētā, Ļeņingradas apgabalā, un vēl divas - Sovetskā un Venevā Tulas apgabalā. Kopumā tajās strādā 1,3 tūkstoši darbinieku.

„Essity” aiziešanu no Krievijas tirgus uzsāka pagājušā gada aprīlī. 2022. gadā uzņēmums norakstīja Krievijas aktīvus par aptuveni 1,7 miljardiem Zviedrijas kronu (6,8 miljardiem rubļu). Uzņēmuma neto apgrozījums pagājušajā gadā veidoja 2% no grupas kopējā apjoma. Ražotājs negaida, ka aiziešana no Krievijas spēcīgi ietekmēs tā peļņu.

Marta beigās „Financial Times”, atsaucoties uz informētu avotu, rakstīja, ka aptuveni 2000 ārvalstu kompāniju iesniedza valdības komisijai pieteikumus par Krievijas biznesa pārdošanu. Kā stāsta laikraksta sarunbiedre, komisija sanāk trīs reizes mēnesī un vienas sēdes laikā izskata ne vairāk kā septiņus pieteikumus. Ja šāds temps tiks saglabāts, paies gandrīz astoņi gadi, līdz Krievijas Finanšu ministrijas komisija izskatīs jau iesniegtos pieteikumus.

Pēc kara sākuma Ukrainā valdība ierobežoja ārzemnieku iespējas pārdot uzņēmumus Krievijā. Varas iestādes uzlika par pienākumu ārvalstu uzņēmumiem no „nedraudzīgām” valstīm veikt iemaksas budžetā, pārdodot Krievijas aktīvus. To lielums ir vismaz 10% no puses darījuma vērtības. Tajā pašā laikā, ja uzņēmums pārdod uzņēmumu ar atlaidi, kas pārsniedz 90%, maksa pieaug līdz 10% no pārdoto aktīvu pilnas cenas.

Svarīgākais
Uz augšu