Šodienas redaktors:
Artūrs Guds
Iesūti ziņu!

8 virtuālās realitātes tehnoloģiju priekšrocības

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Virtuālā realitāte jeb VR ir mūsu nākotne. Virtuālās brilles un VR tehnoloģija kopumā arvien vairāk tiks izmantota ikdienā visdažādākajās jomās. Ne velti, arī virtuālā realitāte Rīgā kļūst arvien pieprasītāka. Ko varam sagaidīt tuvāko gadu laikā un kā virtuālā realitāte jau šobrīd ir izmainījusi mūsu dzīvi? Lasi šo informatīvo rakstu, kas tapis sadarbībā ar VR Room Riga “GUNSnLASERS”!

Virtuālā realitāte - 8 lielākie ieguvumi

Virtuālās realitātes tehnoloģija sniedz vairākas priekšrocības dažādās jomās. Iepazīsties ar būtiskākajām!

1. Ieskaujoša pieredze

Virtuālā realitāte nodrošina ļoti ieskaujošu jeb visaptverošu pieredzi, simulējot trīs dimensiju vidi, kuru var izpētīt un ar kuru lietotājs var mijiedarboties. Lietotāji var justies kā fiziski klātesoši tajā, kas notiek virtuālajā pasaulē, tādējādi radot pastiprinātu klātbūtnes un iesaistīšanās sajūtu.

2. Uzlabota apmācība un izglītība

Virtuālajai realitātei ir ievērojams potenciāls apmācību un izglītības nolūkos. Tas ļauj lietotājiem praktizēt prasmes un scenārijus drošā un kontrolētā vidē, neriskējot ar savu un citu veselību un dzīvību. Piemēram:

  • medicīnas studenti var veikt virtuālas operācijas;
  • piloti var praktizēt lidojumus un nosēšanos avārijas situācijās;
  • policistiem ir iespējams veikt ķīlnieku atbrīvošanas;
  • darbinieki dažādās sfērās var iziet darbam nepieciešamās apmācības virtuāli u.c.

Ir vēl ļoti daudz citu jomu, kur jau šobrīd speciālisti izmanto virtuālās brilles, lai papildinātu savas zināšanas. Tiek prognozēts, ka šajā jomā VR tehnoloģiju izmantošana tikai pieaugs.

3. Izklaide un VR spēles

Virtuālā realitāte ir radījusi revolūciju izklaides industrijā, nodrošinot vēl nebijušu visaptverošu pieredzi un interaktivitātes līmeni. Spēlētāji var pilnībā ieslīgt virtuālajā pasaulē, mijiedarboties ar objektiem un iesaistīties reālistiskā spēlē, tādējādi gūstot nebijušas emocijas. Kā min VR Room Riga, VR istabas kļūst populārākas, lai ne tikai atpūstos ikdienā, bet arī tur svinētu dzimšanas dienas vai dotos team building pasākumā.

4. Arhitektūra un dizains

Virtuālās brilles un šī tehnoloģija ļauj arhitektiem, inženieriem un dizaineriem izveidot un vizualizēt savu projektu modeļus. Tā ir iespēja ieinteresētajām personām pieredzēt un novērtēt projektus pirms to izveides, identificējot iespējamās problēmas un veicot uzlabojumus procesa sākumā. Rezultātā, tiek ietaupīts gan laiks, gan finansiālie resursi.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

5. Virtuālie ceļojumi un tūrisms

Ar VR palīdzību cilvēki var nokļūt visdažādākajās vietās visā pasaulē, neizejot no savas mājas. Izmantojot 360 grādu tiešraides straumēšanu, lietotājs var apmeklēt virtuālās ekskursijas pa muzejiem, nokļūt bīstamās lokācijās vai vietās, uz kurām aizceļot realitātē ir pārāk dārgi. Iespējams, šāda virtuālā realitāte Rīgā arī būs pieejama, sniedzot iespēju lietotājiem no visas pasaules apskatīt mūsu galvaspilsētas populārākos tūrisma objektus un varbūt pat vietas, kuras ikdienā interesentiem nav atļauts apmeklēt.

6. Rehabilitācija un terapijas metodes

Virtuālā realitāte arvien vairāk tiek izmantota rehabilitācijas un terapijas nolūkiem. Šī tehnoloģija tiek izmantota, piemēram, fizikālā rehabilitācijā, fobiju ārstēšanā, garīgās veselības ārstēšanā u.c. VR tehnoloģija sniedz jaunus ieguvumus gan ārstniecības personām, gan arī pacientiem.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

7. Sadarbība un komunikācija

VR tehnoloģija ļauj attālināti sadarboties un sazināties daudz reālistiskākā un saistošākā veidā. Piemēram, starptautiska uzņēmuma darbinieki var satikties virtuāli, mijiedarboties viens ar otru un sadarboties projektos tā, it kā viņi atrastos vienā telpā neatkarīgi no reālās atrašanās vietas. Tas rada ne tikai lielāku klātbūtnes un piederības sajūtu, bet arī palīdz efektīvāk pieņemt lēmumus un rast jaunus risinājumus.

8. Empātija un sociālā ietekme

VR pieredze var izraisīt spēcīgas emocijas un radīt empātiju, ļaujot lietotājiem izbaudīt dažādas situācijas, kas var notikt reālā dzīvē. Piemēram, uzliekot virtuālās brilles, ir iespējams sajust, kā ir būt neredzīgam un vai kurklmēmam, un cik bīstama šādiem cilvēkiem var būt pārvietošanās pa ielu. Tas var uzlabot sabiedrības izpratni par sociālajiem jautājumiem, veicinot empātiju un pozitīvas sociālās pārmaiņas kopumā.

Virtuālās realitātes tehnoloģijas ir kļuvušas par revolucionāriem jauninājumiem, pārveidojot veidu, kā mēs mijiedarbojamies ar digitālo saturu. Ar savu spēju radīt ieskaujošu un interaktīvu pieredzi, virtuālā realitāte rada revolūciju visās nozarēs, sākot no spēļu un izklaides līdz izglītībai un veselības aprūpei.

virtuālā realitāte ir attīstījusies gadu gaitā?

VR Room Riga pārstāve stāsta: “Virtuālā realitāte attīstās nepārtraukti. Varam novērot, ka parādās arvien jaunas tehnoloģijas un arvien vairāk uzņēmumu piedāvā virtuālās brilles, ekrānus, sviras un citu nepieciešamo aprīkojumu. Esmu pārliecināta, ka izaugsme turpināsies un drīzumā mūs sagaida vēl dažādi jaunumi ne tikai izklaides sfērā, bet arī citās. Virtuālā realitāte Rīgā vēl pirms kāda laika bija atpūta, par kuru varējām tikai sapņot, bet šobrīd mūsu VR Room Riga piedāvā šādu izklaides iespēju ikvienam interesentam, tāpēc nāciet izbaudīt!”

Tik tiešām, virtuālā realitāte gadu gaitā ir piedzīvojusi ievērojamu attīstību, virzoties no primitīviem pirmsākumiem līdz modernajām tehnoloģijām, kas mums ir šodien. Lūk, īss un kodolīgs pārskats par galvenajiem VR evolūcijas posmiem!

Agrīnie pirmssākumi

VR pirmssākumi ir meklējami 1950. un 1960. gados, kad zinātnieki sāka pētīt iespējas radīt ieskaujošu pieredzi, izmantojot uz galvas piestiprinātus displejus (HMD). Tika izstrādāti sākotnējie prototipi, taču tehnoloģija vēl nebija pietiekami nobriedusi, lai nodrošinātu pārliecinošu virtuālās realitātes pieredzi.

Sensorama un Damokla zobens

Sešdesmito gadu vidū Mortons Heiligs izstrādāja Sensorama — unikālu ierīci, kas apvienoja stereoskopisku displeju, telpisku atskaņošanu un pat vibrējošus sēdekļus, lai nodrošinātu vairāku sensoru pieredzi. Ivana Sazerlenda "Damokla zobens", kas tika radīts 1960. gadu beigās, bija uz galvas piestiprināts displejs, kas savienots ar datoru, liekot pamatu turpmākajiem HMD dizainiem.

Virtuālās realitātes valoda (VRML)

Astoņdesmitajos gados virtuālās realitātes iezīmēšanas valodas (VRML) attīstība ļāva internetā izveidot pamata 3D virtuālās pasaules. Tomēr 90. gados VR ieguva ievērojamu sabiedrības uzmanību un plašsaziņas līdzekļu ažiotāžu, kas palīdzēja piesaistīt lielas investīcijas VR pētniecībai. Uzņēmumi, piemēram, “VPL Research” un “Virtuality Group, izlaida VR sistēmas.

Virtuālās realitātes ziema

Neskatoties uz ažiotāžu, VR tehnoloģija 90. Gadu beigās un 2000. gadu sākumā piedzīvoja stagnācijas periodu, kas pazīstams kā "virtuālās realitātes ziema". Augstās izmaksas, ierobežotā skaitļošanas jauda un apjomīgais aprīkojums kavēja plašu ieviešanu. Tomēr sasniegumi turpinājās pētniecības laboratorijās un militārajos pielietojumos.

Oculus Rift parādīšanās

Virtuālās realitātes izaugsme strauji notika līdz ar Oculus Rift ieviešanu 2012. gadā. Šīs novatoriskās virtuālās brilles jeb HMD, ko izstrādājis Oculus VR, apvienoja:

  • displeja tehnoloģiju;
  • kustības izsekošanas;
  • patērētājiem pieejamas un paredzētas komponentes.

Oculus Rift izraisīja jaunu interesi par VR tehnoloģiju un kalpoja kā modernās VR attīstības katalizators.

Jaunu uzņēmumu parādīšanās tirgū

Oculus Rift panākumi pamudināja arī citus izstrādāt virtuālās brilles un austiņas, piemēram, HTC Vive, PlayStation VR un Samsung Gear VR. Tādi uzņēmumi kā Google un Microsoft arī ienāca tirgū ar savām attiecīgajām VR platformām. VR tehnoloģiju izmantošana paplašinājās dažādās nozarēs, tostarp spēļu, izklaides, izglītības, veselības aprūpes, arhitektūras un citur.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Aparatūras un programmatūras sasniegumi

VR tehnoloģija pēdējos gados ir piedzīvojusi ievērojamus sasniegumus, piemēram:

  • displeja izšķirtspēja ir uzlabojusies;
  • izsekošanas sistēmas ir kļuvušas precīzākas;
  • kontrolieri un haptiskās atgriezeniskās saites ierīces ir attīstījušās, lai nodrošinātu reālistiskāku mijiedarbību.

Turklāt programmatūras izstrāde ir vērsta uz pārliecinoša VR satura izveidi un veiktspējas optimizēšanu.

Papildinātās realitātes (AR) un jauktās realitātes (MR) integrācija

Papildus virtuālai realitātei paralēli ir attīstītas paplašinātās realitātes (AR) un jauktās realitātes (MR) tehnoloģijas. AR pārklāj digitālo informāciju reālajā pasaulē, savukārt MR apvieno virtuālo saturu ar fizisko vidi. Šī integrācija ir pavērusi jaunas iespējas interaktīvai pieredzei, piemēram, Microsoft HoloLens un populārajai mobilajai spēlei Pokémon Go.

VR attīstību raksturo aparatūras, programmatūras un lietotāju pieredzes uzlabojumi. Tieši pēdējo gadu attīstība ir ļāvusi tehnoloģijai izaugt tādā mērogā, ka to sāk izmantot arvien plašāk visdažādākajās jomās, padarot mūsu ikdienu vieglāku un aizraujošāku.

“GUNSnLASERS” virtuālā realitāte Rīgā

Ja vēlies izmēģināt VR sniegto pieredzi, dodies uz VR Room Riga Mārkalnes ielā 10, izklaides parkā “GUNSnLASERS”!

Lai pieteiktu atpūtu mazai vai lielai cilvēku grupai:

  • zvani pa tālr. 27274646 (spied viens un viens);
  • raksti uz e-pasta adresi info@gunsnlasers.lv;
  • ienāc online vietnē www.gunsnlasers.lv, iepazīsties ar piedāvājumu un aizpildi kontaktformu!

Uz vietas pieejami arī elektrokartingi, lāzerpeintbols un airsofts. Atpūtas parks strādā katru dienu pēc iepriekš veiktām rezervācijām. Labākā virtuālā realitāte Rīgā ir pie “GUNSnLASERS”. Izmēģini!

Uz augšu