Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Ar mani nekas slikts nenotiks: 9 mīti par velo negadījumu apdrošināšanu (1)

Foto: Kzenon/Shutterstock

Ar mani nekad nekas slikts nav noticis un arī nenotiks – šis ir, iespējams, populārākais mīts par velo negadījumu apdrošināšanas tēmu. Cerams, ka patiešām nenotiks. Taču reizēm optimistiskās prognozes nepiepildās, tāpēc nekad nesaki nekad. Negadījumi notiek arī pēkšņas un neparedzamas apstākļu sakritības dēļ, piemēram, kāds satiksmes dalībnieks izraisa avāriju, bet cieš cits braucējs, kas uz ceļa tobrīd atradies līdzās. Apdrošināšanas tehnoloģiju uzņēmuma “Balcia” statistika liecina, ka pēdējā laikā salīdzinoši daudz traumu gūst tieši gājēji sadursmēs ar riteņbraucējiem vai personas, kuras pārvietojas ar elektriskajiem skrejriteņiem.

Ir vēl virkne mītu par velo negadījumu apdrošināšanu. Lūk, astoņi populārākie, ko šoreiz sagrausim!

1. mīts: Apdrošināšana ir dārga — to var atļauties tikai turīgie

Šis priekšstats ir nepatiess, jo ir iespējams izvēlēties apdrošināšanas polisi ar dažādu risku segumu un dažādiem limitiem — no tā būs atkarīga polises cena. Piemēram, izvēloties “Balcia” “City Combo” XL programmu, apdrošināšanas polise izmaksā tikai 39 eiro gadā jeb 3,25 eiro mēnesī

2. mīts: Apdrošināšana nepieciešama tikai tad, ja profesionāli nodarbojies ar sportu

Tā nav taisnība, jo

traumas sporta treniņos un sacensībās biežāk gūst nevis profesionāli sportisti, bet gan bērni, braucot ar velosipēdu vai lēkājot batutā.

Savukārt pieaugušie nereti mēdz savainoties pavisam ikdienišķās sadzīves situācijās, piemēram, ceļot smagumus, krītot no augstuma, strādājot dārzā, tīrot māju vai neapdomīgi rotaļājoties ar četrkājainajiem mājas mīluļiem.

Biežs cēlonis, kāpēc tiek gūtas traumas, ir elementāra neuzmanība. Piemēram, neskatoties, kur brauc ar velosipēdu vai skrejriteni, seko kritiens. Cilvēki mēdz rīkoties neapdomīgi, pārvērtējot savas spējas un gūstot gan sasitumus, gan kaulu lūzumus. Tā vienkārši gadās.

3. mīts: Velosipēda vai skrejriteņa apdrošināšana attiecas tikai uz tā zādzību

Tā nav tiesa. Iedzīvotāji visbiežāk nezina par apdrošināšanas iespējām braucamrīkiem un kāda veida riski apdrošināšanas polisē ir ietverti.

Klienti pie apdrošinātājiem visbiežāk vēršas gadījumos, ja braucamrīks ir nozagts, lai gan patiesībā iekļautie riski ir krietni plašāki.

Tā, piemēram, skrejriteņu vadītāji samērā bieži rada bojājumus citiem satiksmes dalībniekiem un viņu īpašumiem. Visbiežāk nejauši tiek aizķertas stāvošas automašīnas, tās noskrāpējot, nolaužot sānu spoguļus vai atstājot buktes. Šādos gadījumos iestājas civiltiesiskā atbildība. Tie skrejriteņu vadītāji, kuri ir apdrošinājuši savus skrejriteņus, var vērsties pie sava apdrošinātāja, jo vismaz “Balcia” “City Combo” apdrošināšanā iekļauti arī civiltiesiskās apdrošināšanas riski.

4. mīts: Ja notiek velo negadījums, bet esmu apdrošināts, varu droši doties prom no negadījuma vietas

Nepareizi.

Ja apdrošinātais no notikuma vietas dodas prom, neziņojot par negadījumu policijai, tad pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus un pakļauj sevi iespējai saņemt par to sodu.

Pareizi būtu vērsties kompetentajā iestādē un ziņot par negadījumu (medicīnas iestādē, ja noticis nelaimes gadījums; policijā ja notikusi zādzība, laupīšana vai ceļu satiksmes negadījums; ugunsdzēšanas un glābšanas dienestā – par ugunsgrēku; avārijas dienestā – par sprādzienu u.tml.), veikt pasākumus, lai novērstu un samazinātu zaudējumus, nodrošināt, ka negadījuma apstākļi un negadījumā bojātie objekti ir nofotografēti vai nofilmēti, un, tiklīdz tas ir iespējams, sazināties ar apdrošinātāju un iesniegt bojājumu apmērus pierādošus dokumentus, ja tas ir iespējams.

5.mīts: Braucot ar velosipēdu vai skrejriteni, nav iespējams gūt nopietnas traumas, tādēļ apdrošināšana ir lieka

Izvērtējot apdrošināšanas atlīdzību pieteikumus par gūtajām traumām, velo negadījumos visbiežāk tiek traumēta galva un rokas, īpaši elkoņi. Tāpat bieži tiek nobrāzta seja, sasista galva, deguns, lūpas, žoklis, nolauzti vai izsisti priekšējie zobi. Ārstēšanas izdevumi par šādām traumām ir lieli, tādēļ apdrošināšana nebūt nav lieka greznība.

6. mīts: Apdrošinātājs noteikti atradīs iemeslu, lai neizmaksātu atlīdzību

“Balcia” dati liecina, ka atlīdzība tiek izmaksāta 100% velo negadījumu apdrošināšanas gadījumu.

7. mīts: Lai no apdrošinātāja saņemtu kompensāciju, ir jāgaida mēnešiem ilgi

Tā nav tiesa, jo, piemēram, “Balcia” lēmums par atlīdzības izmaksu tiek pieņemts un nosūtīts ne vēlāk kā 5 (piecu) dienu laikā no dienas, kad saņemti visi dokumenti, kas ir svarīgi apdrošināšanas gadījuma iemeslu, apstākļu un seku noteikšanai un apdrošināšanas atlīdzības apmēra aprēķināšanai. Tas nozīmē, ka

atlīdzības izmaksas ātrums atkarīgs no tā, kad tiek iesniegti visi nepieciešamie dokumenti - jo ātrāk iesniedz, jo ātrāk tiks izmaksāta atlīdzība.

8. mīts: Pēc velo negadījuma izmaksātās kompensācijas ir niecīgas

Atlīdzību apmērs ir ļoti atšķirīgs. To nosaka gan nelaimes gadījumos gūto traumu smagums, gan arī izvēlētās apdrošināšanas programmas. “Balcia” līdz šim lielākā izmaksātā velo negadījumu atlīdzība Latvijā ir 1930 eiro. Šī summa tika izmaksāta par velosipēda zādzību.

Raksts tapis sadarbībā ar "Balcia".

Uz augšu