Iepriekš ziņots, ka Lietuvā no šī gada jūlija spēkā stāsies noteikumi - satiksmē nedrīkstēs piedalīties ar auto, kuram tehniskajā apskatē ir konstatēts grozīts nobraukums. Kā ziņo Latvijas Radio - arī Latvija varētu sekot šim piemēram.
Arī Latvijā varētu ieviest noteikumus, lai cīnītos ar odometra grozīšanu (1)
Ja tiks konstatēts attīts nobraukums, transportlīdzekļa īpašniekam būs liegums piedalīties ceļu satiksmē. Lai varētu piedalīties satiksmē, atklātais defekts būs jānovērš.
Jāpiebilst, ka pagaidām nobraukuma attīšana tiks uzskatīta par nebūtisku bojājumu, savukārt no 2025. gada 7. jūlija tas jau tiks traktēts kā būtisks bojājums un, protams, skati ar to nebūs iespējams iziet.
Auto asociācijas prezidents un Saeimas deputāts Andris Kulbergs Latvijas Radio ieskicēja drūmo ainu: "Šī ir viena no fundamentālākajām, nopietnākajām problēmām auto tirgū Latvijā. Mēs atrodamies Eiropā numur viens pēdējā vietā, tātad sliktākie rādītāji tieši ar odometru tīšanu."
Kulbergs norādīja, ka tā Latvijā ir tradīcija no deviņdesmitajiem gadiem. Viņš norādīja, ka ar to daudzi nodarbojas, jo tas nes lielus labumus, taču zaudējumi, ko nodara odometra tīšana Latvijā, ir 24 miljoni eiro gadā.
"Kā? 35% no importētajiem auto tiek konstatētas manipulācijas. Ir konkrēts pētījums, un redzam šos datus. Auto vērtība tiek ietekmēta un mākslīgi pacelta uz augšu par vidēji 22%, un tas ir būtiski," pauda Kulbergs.
Viņš arī norāda, ka tādas pašas izmaiņas noteikumos piedāvās veikt arī Latvijā un tās varētu tikt skatītas Saeimas rudens sesijā.
Plašāk lasi šeit!