Pagājušajā nedēļā noslēdzās Nacionālās basketbola asociācijas (NBA) 77. sezona, kurā pirmo reizi par čempioniem kļuva Denveras “Nuggets”, kas finālsērijā uzvarēja Maiami “Heat” ar 4:1. Šim notikumam sekoja līdzi simtiem miljonu skatītāju visā pasaulē, kas ļauj gan pašai NBA, gan tās komandām nopelnīt miljardiem dolāru, tāpat pelna arī zīmoli, kas iesaistīti NBA norisēs, radot teju bezgalīgu naudas plūsmu.

10 miljardi dolāru – tā ir summa, ko NBA nopelna, tirgojot vien translāciju tiesības un reklāmas. Tomēr vēl pirms vairākiem gadu desmitiem NBA no biznesa viedokļa tika uzskatīts par bezcerīgu projektu, kad pat turnīra finālsērijas spēles tika raidītas ierakstā un interese par basketbolu bija zema.

Kas ir ļāvis NBA sasniegt tādus komerciālus sasniegumus un kā darbojas NBA biznesa modelis? Kas gaida NBA biznesu nākotnē?