Tomēr lidostas “Rīga” pārstāve nomierina, ka ziņa par “Wizz Air” aiziešanu nav pamats bažām par galamērķu skaita mazināšanos. Jau šobrīd 2023. gada vasaras sezonā Rīgas lidostai esot plašākā galamērķu izvēle Baltijā ar aptuveni 100 tiešo lidojumu maršrutiem, no kuriem vairāk par 40 ir tādi, kuru galamērķi netiek piedāvāti citās Baltijas valstu lidostās.
“Kādas aviokompānijas darbības paplašināšana vai samazināšana kādā no lidostām ir ierasta biznesa prakse,” norāda Salna.
Tā kā pasažieru gaisa pārvadājumi ir dinamisks bizness, aviokompānijas pielāgojas pieprasījumam, plānojot savu maršrutu tīklu. Arī reisu piepildījums variē atkarībā no dažādiem aspektiem, tai skaitā sezonālā pieprasījuma. Piemēram, atšķiras populārākie galamērķi vasaras un ziemas sezonā.
Jau ziņots, ka aviokompānija “Wizz Air” medijiem sniedza rakstisku skaidrojumu par savu lēmumu, norādot, ka aviokompānija joprojām tiks pārstāvēta Baltijas valstīs, neskatoties uz lēnāku attīstību salīdzinājumā ar citiem tirgiem. "Wizz Air" kā dinamiska aviokompānija nepārtraukti pēta un meklē jaunus maršrutus. Tomēr šobrīd lidsabiedrība koncentrējas uz esošo maršrutu uzturēšanu," teikts aviokompānijas paziņojumā.
Aviācijas eksperts Simons Bartkus pauda viedokli, ka potenciālais iemesls šim lēmumam ir lielā konkurence lidostā “Rīga” salīdzinājumā ar, piemēram, Viļņu un Kauņu.
""airBaltic" ļoti aktīvi uzbrūk visiem saviem sāncenšiem, kas cenšas nostiprināties Rīgas lidostā. Tas ir dabisks solis no nacionālā un bāzes pārvadātāja puses. Tie parasti mēģina aizsargāt savu tirgu visos maršrutos. Tāpat arī "Ryanair" ir ļoti spēcīgi Rīgā. Būt trešajiem ir ļoti grūti, jo tirgus lielums ir ierobežots," pauda Bartkus.