Elektroauto aizdegšanās tēma sabiedrībā dažbrīd kļūst īpaši populāra, jo katram šādam atgadījumam tiek pievērsta nesamērīgi liela uzmanība. "Te ir divi būtiski aspekti. Pirmais - šī tēma tiek nevajadzīgi uzkurināta - katrs šāds notikums medijos tiek izcelts ar skaļiem virsrakstiem. Otrais - tomēr jāņem vērā, ka elektroauto akumulatora dzēšana ir daudz sarežģītāka nekā jebkura cita auto gadījumā," norāda žurnāla "Klubs" auto eksperts Toms Timoško.
Viņš atceras, ka pirmajiem elektromodeļiem bija konstrukcijas nepilnības, kā dēļ akumulatoriem bija lielāks pašaizdegšanās risks. Taču visus zināmos gadījumus ražotāji jau ir izpētījuši un nepieciešamības gadījumā konkrētās versijas ir atsaukuši, respektīvi - īpašnieki varēja doties pie oficiālā dīlera un bez maksas novērst nepilnības.
"Patiesībā tas, ka transportlīdzekļi var aizdegties, nav nekas jauns. Pat aviācijā, kas, šķiet, ir ļoti droša joma, bija līdzīga situācija. Boeing 787 lidmašīnām bija īpaša problēma ar akumulatoriem - tie reisa laikā varēja uzliesmot. Jā, tāpēc arī dažās pazemes stāvvietās elektroauto, kā arī gāzes auto neļauj atstāt tieši šī iemesla dēļ. Gāzes mašīnas it kā varot uzsprāgt, savukārt degošu elektroauto ir grūti nodzēst, tāpēc ugunsgrēks varot nodarīt kaitējumu citu personu īpašumam," skaidro Toms.
Mehāniski dubultaizsargāts
Aizdegšanās risks palielinās, ja akumulatoram rodas mehāniski bojājumi – galu galā no satiksmes negadījumiem mašīnas joprojām nav pasargātas. Tāpēc, uzstādot tajās dažādas drošības sistēmas, ražotāji parūpējas arī par akumulatora fizisko aizsardzību. Dažkārt akumulatoram tiek likta, piemēram, titāna sakausējuma aizsargkārta, kas lieliski pasargā no triecieniem un cita kaitējuma.