Vispārējo latviešu Dziesmu un deju svētku laikā, sākot ar 29.jūniju, Lāčplēša ielā dzelzceļa pārvada zonā tiks atjaunota pilnvērtīga četru joslu satiksme, informēja būvdarbu veicēja pilnsabiedrības "BeReRix" pārstāvji.
Lāčplēša ielā dzelzceļa pārvada zonā uz laiku atjaunos četru joslu satiksmi
Lāčplēša ielas pārbūves darbi norit atbilstoši plānotajam būvniecības darbu grafikam, lai varētu atjaunot pilnvērtīgu satiksmi līdz Dziesmu un deju svētku sākumam un ņemot vērā to, ka vairākās galvaspilsētas centra ielās vienlaikus ieviesti satiksmes ierobežojumi.
No 29.jūnija līdz noslēdzošo asfalta virskārtas uzklāšanas darbu uzsākšanai gājēji Lāčplēša ielu šajā zonā varēs šķērsot gan pa pagaidu pāreju pie Kalupes ielas, gan izmantojot gājēju pāreju pie Rūsiņa ielas. "Rail Baltica" projekta īstenošanas rezultātā pie Lāčplēša un Kalupes ielas savienojuma gājējiem būs pieejama jauna ar luksoforu regulēta gājēju pāreja. Luksofora ierīkošana plānota nedēļā pēc Dziesmu un deju svētkiem.
Pēc svētkiem, nedēļā, kas sākas 10.jūlijā, Lāčplēša ielas pārvada zonā vēl tiks veikti noslēdzošie asfalta nodiluma jeb virskārtas darbi. To laikā satiksmi Lāčplēša ielā plānots pilnībā slēgt attiecīgās nedēļas brīvdienās - 15.jūlijā un 16.jūlijā. Šajā laikā plānots pabeigt arī rietumu pusē esošās ietves un veloceļa izbūves darbus, bet Lāčplēša ielas horizontālos marķējumus plānots uzklāt pēc tehnoloģiskā procesā paredzētā laikā - aptuveni trīs nedēļas pēc nodilumkārtas uzklāšanas. Šos darbus "BeReRix" veiks naktī, pilnībā slēdzot satiksmi šajā Lāčplēša ielas posmā. Par satiksmes izmaiņām "Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla būvnieks "BeReRix" informēs atkārtoti.
"Rail Baltica" Lāčplēša ielas pārvada zonas labiekārtošanas darbi, tai skaitā, zālāja, krūmu stādīšana, celiņa no Lāčplēša ielas uz Centrālās stacijas pusi un brauktuvi norobežojošo elementu izbūve, tiks īstenoti 2024.gadā.
"Rail Baltica" trases izbūves rezultātā Lāčplēša ielas teritorijā tiks izveidotas divas pilnvērtīgas auto joslas katrā virzienā, velosipēdistiem kļūs pieejams divvirzienu veloceļš. Savukārt gājēju plūsma tiks organizēta drošā, maģistrālai ielai atbilstošā veidā, tostarp izveidojot drošu ar luksoforu regulētu gājēju pāreju pie Kalupes ielas. No Lāčplēša ielas līdz pat Rīgas Centrālajai stacijai cilvēkus ar redzes traucējumiem vadīs taktilā josla.
Pilnsabiedrībā "BeReRix" apvienojušies Beļģijas būvniecības uzņēmums "Besix Group", Latvijas būvnieks "Rere būve" un Itālijas būvnieks "Rizzani de Eccher" ar mērķi īstenot projekta "Rail Baltica" nozīmīgu daļu - Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.