Elektromobiļu sezonas nagla ir "Hyundai Ioniq 6". Lai gan ražots uz vienas elektriskās platformas ar krosoveru "Ioniq 5", sešinieks izceļas ar radikāli citādu dizainu, kas aizgūts no 2020. gada konceptauto "Prophecy" jeb "Pareģojums".
Vai "Hyundai Ioniq 6" ir labāks par "Ioniq 5"?
Ļaunas mēles un asi skati gan piesien "Hyundai" plaģiātismu un nekautrīgu citām markām raksturīgu detaļu ekspluatēšanu, bet - uzvarētājus netiesā. Pasaules Gada auto konkursā "Ioniq 6" saņēma trīs godalgas, ieskaitot pašu galveno.
Sānskatā elektromobilis vairāk tiecas četrdurvju kupejas vai fāstbeka virzienā, par ko var pārliecināties, iekāpjot aizmugurē. Bet cik daudz priekšā varam atpazīt no "Ioniq 5"?
Stūre ir tāda pati, arī braukšanas režīmi. Arī transmisijas režīmu svira ir zem stūres un apakšā. Taču tālāk viss ir pilnīgi citādi. Ja "Ioniq 5" iztiek bez viduskonsoles, tad šeit priekšā sēdošie ir šķirti līdz pat kurpju purngaliem. Stiklu pacēlāju pogas atrodas viduskonsolē.
Atpakaļskata kameru leņķi vada paneļa apakšā noslēpts bloks. Jā, šim "Hyundai" vairs nav parasto spoguļu. To vietā ir kameras, kas ir pielokāmas. To ārējos korpusos iestrādāti pagrieziena signāli. Toties funkciju lietošana nav pārlieku sarežģīta, un daudzas lietas ir pat dublētas.
Lai gan "Skandi Motors" piedāvājumā atrodama tikai viena komplektācija "Ultimate", pircēji var izvēlēties starp divām dažādām jaudām. Ar 78 kWh bateriju nobraukums pārsniedz 400 km pat 325 ZS versijā, kas līdz 100 km/h paātrinās 5,1 sekundē.
800 V platforma, 11 kW maiņstāvas lādētājs standartā, reālais patēriņš tikai 15 kWh/100 km - "Hyundai Ioniq 6" ir augstas klases elektromobilis, tikai par divkārt mazāku naudu nekā "Porsche Taycan". Dizains ir tikpat neparasts kā savulaik "Ioniq 5", taču "Ioniq 6" atšķiras ar labāku vadāmību.