Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Krievijas "Boeing" un "Airbus" analogs izrādījies dārgākais pasaulē (8)

Foto: Reuters / Scanpix

Jaunais Krievijā ražotais lidaparāts MS-21, ar ko paredzēts aizstāt “Airbus” un “Boeing” ražojumus, izrādījies dārgāks nekā Rietumvalstu analogi, vēsta “Kommersant”.

Viena MS-21 lainera vērtība piegādēm 2028.-2030. gadā svārstās no 4,3 līdz 4,6 miljardiem rubļu (50-54 miljoni dolāru). “Airbus A320/A321” un “Boeing 737-800” un MAX kataloga cenas ir ap 100 miljoniem dolāru, tomēr to tirgus cena nepārsniedz 50 miljonus un lielākoties ir ievērojami zemāka.

“Krievija ir uzbūvējusi teju dārgāko lidmašīnu šajā klasē. MS-21 un tā resursi pašlaik joprojām nav zināmi,” norāda avoti aviācijas nozarē.

“Kāds būs lidojuma ilgums? Kādi būs subsīdiju nosacījumi? Kāds būs līzinga termiņš? Ja to pagaidām piedāvā uz 20-25 gadiem, vai šīs lidmašīnas varēs tik ilgi lidot? Respektīvi lidmašīnām ir jābūt ļoti noslogotām – ap 100 000 lidojuma stundu, kas līdz šim Krievijas ražotajiem lidaparātiem ir bijis neaizsniedzams mērķis,” norādījis avots nozarē.

Aviobūves nozarē norāda, ka MS-21 nevar būt lētāks par ārvalstu analogiem – Krievijā izdevumi ir zemāki vien atalgojuma jomā, kamēr materiālu un sastāvdaļu iepirkšana un ražošana ir ievērojami dārgāka nekā Rietumos.

“Nav sērijveida ražošanas, nav arī citu projektu, kas ļautu nosegt MS-21 cenu,” norādīja avots nozarē.

Paredzams, ka Krievijas lidsabiedrība “Aeroflot” saņems MS-21 par pazeminātu cenu. Līzinga kompānija “Aviakapital-Servis”, kas ietilpst “Rosteh”, no 2023. līdz 2026. gadam aviokompānijai “Aeroflot” iegādāsies 18 MS-21 lidmašīnas, kuru cena būs 3,2 miljardi rubļu (32,5 miljoni eiro) par vienu lidaparātu. Laineru piegādi pilnībā finansēs no Nacionālā labklājības fonda.

Citās lielajās lidsabiedrībās norāda, ka MS-21 augstā cena ir saprotama, tomēr tās vēlas saņemt lidmašīnas par tādu pašu cenu kā “Aeroflot”, nevis maksāt augstāku cenu. Pagaidām garantijas, ka lidmašīnas izdosies iepirkt par zemākām cenām, ir tikai Krievijas civilās aviācijas flagmanim.

Kopumā “Aeroflot” līdz 2030. gadam plāno saņemt 210 MS-21 lidmašīnas, bet kopumā līdz tam paredzēts saražot 270 lidaparātus. “Rosteh” norāda, ka, jo lielāka partija, jo zemāka katra lidaparāta cena.

Svarīgākais
Uz augšu