Šodienas redaktors:
Jānis Tereško
Iesūti ziņu!

Jaunai automašīnai konstatē defektu. Kādas ir patērētāju tiesības? (1)

Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: ERIK Miheyeu/Shutterstock

Kāda sieviete "Latvijas Vēstnesī" vaicā - kādas ir patērētāju tiesības gadījumā, ja jaunam spēkratam ir konstatēts defekts? Skaidrojumu sniedza Patērētāju tiesību aizsardzības centrs.

Sieviete vaicā: "Kādas ir patērētāja tiesības (kurš likums to nosaka), ja autosalonā iegādātai jaunai automašīnai pēc pusotra mēneša tiek konstatēts defekts? Vai patērētājam ir tiesības pieprasīt auto mainīt, dodot vietā identiska aprīkojuma jaunu auto bez defektiem?"

Uz automašīnu iegādi (gan jaunu, gan lietotu) attiecas Patērētāju tiesību aizsardzības likuma (PTAL) regulējums.

Atbilstoši PTAL 27. panta pirmajai daļai patērētājam ir tiesības divu gadu laikā vērsties pie preces pārdevēja par jebkuru konstatēto neatbilstību līguma noteikumiem.

Savukārt atbilstoši PTAL 13. pantam pārdevējs ir atbildīgs par preces atbilstību līguma noteikumiem. Ja neatbilstība atklājas gada laikā pēc preces iegādes, uzskatāms, ka tā pastāvējusi preces piegādes brīdī.

Plašāka informācija pieejama šeit.

Nepalaid garām!
Uz augšu