Lai iegūtu konkrētus datus, auto nozares datu uzņēmums "carVertical" Latvijā veica pētījumu, lai noskaidrotu, cik daudz kilometru tiek veikti, līdz auto iekļūst negadījumā.
Latvijā pieaug ceļu satiksmes negadījumu skaits
Transportlīdzekļu vēstures pētniecības uzņēmums pētīja saistību starp automašīnu nobraukuma un to negadījumu biežumu sākot no 2021. līdz 2023. gadam. Datu analīzes rezultātā noskaidrots, ka 2021. gadā vidusmēra automašīna Latvijā gada laikā veica 240 247 km līdz tā iekļuva negadījumā, 2022. gadā - 198 350 km, savukārt 2023. gada pirmajos piecos mēnešos - 186 626 km. Dati vairāku gadu garumā liecina, ka spēkrati tiek biežāk bojāti.
Taču bojājumu īpatsvars var būt saistīts arī ar ceļošanu pēc pandēmijas, kas kopš 2020. gada ir krasi pieaugusi.
"Transportlīdzeklis ar 300 000 kilometru rādījumu odometrā var būt iekļuvis apmēram divos negadījumos. Taču arī neliela bukte vai skrāpējums var tikt klasificēts kā negadījums, tādēļ auto pircējiem jāizpēta, kāda veida bojājumus tas ir guvis, pirms konkrētās mašīnas iegādes," paskaidro Mats Buzelis, "carVertical" auto eksperts.
Lai arī nelieliem bojājumiem nevajadzētu ietekmēt lēmumu iegādāties konkrētu transportlīdzekli, nopietns negadījums var norādīt uz to, ka automašīnai ir bojāta virsbūves konstrukcija un tā nav droša ceļu satiksmē.