Savukārt Čakša izteicās, ka "šis ir signāls, ka ministrijai ir ļoti būtiski jāpiestrādā pie savas iekšējās kultūras, darba kvalitātes un komunikācijas - gan iekšējās, gan ārējās, informējot sociālos partnerus".
Kā vēstīts, LIZDA un IZM ilgstoši bija atšķirīgi redzējumi par pedagogu streika prasību izpildi.
Vanaga pārmeta IZM, ka tās veiktajos aprēķinos ir kļūdas "no 0,2 līdz 3 miljoniem", bet dažām izglītības jomām aprēķinātais finansējums atšķiroties pat par 50% no iepriekš valdībā pieņemtā. Arodbiedrības priekšsēdētāja pauda arī neizpratni, kāpēc LIZDA nav tikusi pilnīgi iesaistīta IZM diskusijās par pedagogu slodžu balansēšanu turpmāk.
Atšķirīgās domās bija izglītības ministre, paužot, ka tā vietā, lai veicinātu izglītības kvalitāti, šobrīd notiekot "matu skaldīšana".
Čakšas ieskatā, galvenais jautājums, par kuru iesaistītās puses nevarot vienoties, ir par to, kas ir pedagogu darba devējs, atkārtoti uzsverot pašvaldību nozīmi mērķdotācijas sadalē. Čakša norādīja uz darba devēju "dažādo interpretāciju" par atalgojuma lielumu pedagogiem, lai arī "rāmis" jeb mērķdotācija visām pašvaldībām tiek piešķirta vienādi. "Pašvaldībām ir ļoti liela nozīme izglītības kvalitātes uzturēšanā," uzsvēra ministre.
Valdība 21.aprīlī apstiprināja IZM iesniegtos grozījumus Ministru kabineta noteikumos, kas paredz, ka no šī gada 1.septembra pedagogiem, izņemot pirmsskolas izglītības pedagogus, zemākā stundas likme būs 8,50 eiro.
Savukārt pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogu zemākā darba algas likme no 1.septembra plānota 1240 eiro jeb par 15,8% vairāk nekā pagājušajā mācību gadā. Pedagogu algas palielināšanas grafiks paredz nevienlīdzības mazināšanu starp pirmsskolas un vispārējās izglītības pedagogu zemāko darba algas likmi, kas radusies atšķirīgo slodžu dēļ - pirmsskolas izglītības pedagogu slodze ir 40 darba stundas nedēļā, savukārt pārējiem pedagogiem no 1.septembra noteiktā darba slodze ir 36 darba stundas nedēļā.