Ar kādu nepatīkami pārsteigumu saskāries kāds pavisam nesen iegādāta "Prosche Cayanne" spēkrata īpašnieks Somijā.
Kā pircējs iegādājās "Porsche" auto par teju 50 000 eiro un kļuva par krāpnieku upuri (3)
2015. izlaiduma gada "Porsche Cayanne" spēkrats izmaksājis nedaudz vairāk kā 49 000 eiro. Tajā brīdī automašīnas nobraukums bijis 180 000 kilometri.
Automašīnas pārdevējs norādīja, ka spēkrats ir labā tehniskā stāvoklī. Tiesa, jau nākamajā dienā pēc pirkuma iegādes mašīnas panelī iedegās dzeltenā lampiņa, kas signalizēja, ka auto dzinējā ir radusies problēma.
Pavisam drīz pēc pirkuma veikšanas pircējs saņēma ziņu, ka "Porsche" Somijā jau ticis ievests lietots, lai gan pārdevējs norādīja, ka auto ir pirkts Somijā. Vēl negaidītāka ziņa pircējam bija, ka automašīna pirms tam ir iekļuvusi avārijā un guvusi ievērojamus bojājumus.
Pēc jaunā automašīnas īpašnieka teiktā - pēc visas šīs iegūtās informācijas spēkrata vērtībai bija ievērojami jāsamazinās. Šis konkrētais auto tika pārbaudīts automašīnu vēstures vietnē "carVertical". Spēkrats 2018. gadā Austrijā cieta smagā avārijā, un remonta izmaksas tiek lēstas aptuveni 20 000 līdz 40 000 eiro apmērā.
Jaunais automašīnas īpašnieks sāka satraukties par notikušo un vēlējās darījumu ar dīlera centru apturēt. Prasība bija balstīta vienīgi uz automašīnas vēsturi.
Protams, centrs noraidīja patērētāja prasību, paužot, ka "sniegtā informācija pati par sevi nav drošs pierādījums tam, ka automobilim ir nepieciešams remonts vai ka automašīna ir jāatdod atpakaļ". Pārdevējs balstījās uz pārskatu, kurā bija teikts, ka remonta cenas ir novērtējuma cenas un nav jāņem vērā kā remonta reālā vērtība.
Patērētājs šo "Porsche" automašīnas lietu nodeva Patērētāju strīdu komisijai. Komisija varēja iepazīties arī ar automašīnas vēsturi. Komisija balstījās uz saņemto dokumentu, kuru tā uzskatīja par pietiekamu pierādījumu "Porsche" avārijas vēsturei Austrijā un automobiļa remonta aptuvenajai vērtībai. Pamatojoties uz pārskatu, Komisija uzskatīja, ka automašīnas remonta izmaksas bija ievērojamas, lai gan nebija informācijas par remonta detaļām.
Komisija uzskatīja par ticamu, ka "Porsche" avārijas vēsture bija būtisks šķērslis automašīnas pārdošanai auto dīleriem. Auto bija ar defektu. Defekts bija tik būtisks, ka patērētājam bija tiesības atteikties no darījuma. Saskaņā ar šo lēmumu pārdevējam jāatlīdzina pirkuma cena un citi izdevumi pēc nomaksas līguma.
Dīleru centram ir tiesības uz izdevumu atlīdzināšanu atbilstoši patērētāja nobrauktajai kilometrāžai par laiku, kad tas atrodas jaunā valdītāja rokās. Tā kā automašīna bija dārga, komisija lēsa, ka cena ir 0,40 eiro par katru kilometru.