Gan ietekmētājiem, gan reklāmdevējiem ir jāsaprot, ka sociālajos tīklos ne satura autors, ne jebkurš cits to lietotājs nevar būt “ārpus likuma”. Turklāt nedrīkst ignorēt tos pienākumus / likumu normas, kuras nosaka cilvēka mītnes valsts, neskatoties uz to, ka sociālo tīklu platformas turētāja bizness ir reģistrēts citā valstī.
“To skaidri un nepārprotami nosaka arī "Meta" platformu lietošanas noteikumi. Uzvedības normas un vispārpieņemtie pienākumi ir viena šīs medaļas puse, otra ir normatīvo aktu prasības.
Jāatzīst, ka ar likumpaklausību satura autoriem iet kā pa celmiem,”
piebilst pieredzējusi juriste Elīna Sviridova.
Kā jau minēts, dažām produktu kategorijām normatīvajos aktos ir noteiktas īpašas prasības:
Alkohols: 10% no reklāmas satura jāvelta brīdinājumam par kaitīgumu un nedrīkst attēlot, kā cilvēki to lieto (burtiski - iedzer);
Enerģijas dzērieni: tos nedrīkst attēlot sportošanas kontekstā, 10% no reklāmas satura jāvelta brīdinājumam par kaitīgumu un tos nedrīkst attēlot, lietojot kopā ar alkoholu;
Abos gadījumos, protams, reklāma nedrīkst uzrunāt cilvēkus, kas ir jaunāki par 18 gadiem, un reklāmā nedrīkst izmantot jauniešus;
Uztura bagātinātāji: jāinformē, ka reklāmā ir attēlots uztura bagātinātājs un obligāti jāiekļauj speciālais uztura bagātinātāju marķējums. Nedrīkst komunicēt, ka uztura bagātinātājs palīdz ārstēt slimības. Turklāt reklamēt drīkst tikai tos produktus, kas ir reģistrēti Latvijā.
Tabakas izstrādājumus nedrīkst reklamēt nekādā veidā – arī e-cigaretes.
Juriste Sviridova atzīst, ka viņas pieredze liecina – vistrakāk ir ar uztura bagātinātāju reklāmu. Tajās trūkst norāžu, netiek ievērotas proporcijas. Dažkārt uztura bagātinātāji pēkšņi sāk ārstēt visādas slimības, bijis pat gadījums, kad šādā reklāmā iesaistīts zīdainis.