Šodienas redaktors:
Jānis Tereško
Iesūti ziņu!

Filma dos Bārbijām jaunu elpu, bet - vai tas līdzēs biznesam?

Raksta foto
Foto: Reuters / Scanpix

Barbaras Milisentas Robertsas vārds daudziem neko neizsaka, tomēr viņas iesauka – Bārbija – ir zināma visā pasaulē jau vairākus gadu desmitus. Tieši lelles Bārbijas ir tās, kuras vairāk nekā 60 gadus ir bijušas galvenais kompānijas “Mattel” flagmanis.

Kā vēsta CNN, “Bārbijas” nu ir ieguvušas jaunu dzīvi, pateicoties pašlaik populārajai Holivudas filmai “Barbie”, kurā galveno lomu atveido Margo Robija.

“2014. un 2015. gadā sasniedzām savu zemāko punktu, kad nācās uzdot jautājumus: “Kādēļ Bārbijas zaudēja popularitāti?” Iespējams, ka Bārbijas vairs neatspoguļoja ne cilvēka fiziskos dotumus, ne arī pasauli mums apkārt. Tāpēc mums nācās domāt, kā transformēt zīmolu, lai atjaunotu Bārbiju pievilcību patērētāju acīs,” norādīja “Mattel” prezidents Rikards Diksons.

“Mattel” ļoti ilgi pieturējās pie nemainīgām vērtībām, līdz 2014. gadā “Mattel” pārdošanas rezultāti sāka ievērojami buksēt. Pandēmiju laikā Bārbijas gan atguva popularitāti, taču, pandēmijai beidzoties, 2022. gada pirmajā ceturksnī “Mattel” pārdošanas rezultāti bija kritušies par 22%, salīdzinot ar gadu iepriekš.

“Esam redzējuši to, ka šis zīmols iepriekš nav spējis saglabāt savu “svaigumu” un pievilcību patērētāju acīs. Iespējams, ka patērētāji bija vienkārši noguruši no nemainīgajām lellēm,” norāda zīmolu stratēģijas un dizaina aģentūras ģenerālmenedžere Keitija Mančīni.

Tagad Bārbijas ir pieejamas dažādās ādas krāsās un formās. “Mattel” sākusi ražot arī Bārbijas riteņkrēslos, Bārbijas ar Dauna sindromu, kā arī lelles Kenus ar ādas problēmām.

Tagad “Mattel” cer, ka jaunā filma, kas tapa 4,5 gadus, zīmolam dos jaunu elpu. Savā ziņā tas jau notiek, jo biļetes uz filmu tiek labi pārdotas visā pasaulē, tomēr jautājums ir – vai filma palīdzēs atgriezt interesi par rotaļlietām.

Kerola Spensere bija pārāk veca, lai spēlētos ar Bārbijām, taču viņa, ļoti iespējams, ir pavadījusi visilgāko laiku no savas dzīves ar šīm lellēm. Spensere 1963. gadā kļuva par “Barbie” apģērbu dizaineri, un šajā amatā pavadīja 53 gadus, mainot leļļu modi un izskatu.

“Es sāku domāt, ka viņa ir mana mūza. Es domāju par to, ka katrs bērns, kurš spēlējas ar Bārbijām, ir kā mans bērns. Tā izveidojās ļoti lielas ģimenes sajūta, kas man ļoti patīk,” norāda 90 gadus vecā Spensere. Viņa norāda, ka Bārbijas vienmēr ir bijušas stabila vērtība, taču nereti ir bijušas problēmas “tikt līdzi laikam”.

“Bārbijas vienmēr ir bijis “Mattel” vilcējspēks,” norāda Spensere.

Arī viņa cer, ka jaunā filma ļaus skatītājiem ielūkoties Bārbiju pasaulē no cita skatupunkta un ka tas ļaus arī viņas mūža lolojumam sasniegt jaunus augstumus. Vai tas tā tik tiešām notiks – to rādīs vien laiks.

Svarīgākais
Uz augšu