Apstiprini kodu tikai tad, ja tobrīd izmanto internetbanku
Smart-ID nodrošina divu faktoru autentifikāciju, kas ir daudz drošāka par agrāk izmantotajām kodu kartēm, kuras bija vieglāk pazaudēt, turklāt to kodi bija statiski – uzdrukāti uz kartes. Vienlaikus internetbankas lietotājam arvien ir svarīgi būt uzmanīgam un arī pašam parūpēties par savu datu drošību. Viens no galvenajiem nosacījumiem – Smart-ID kods jāievada tikai, kad tiek ierosināta kāda darbība, tostarp internetbankā. Ja Smart-ID pieprasījuma kods atnāk brīdī, kad neesi to ierosinājis, tas liecina, ka kāds mēģina piekļūt tavam kontam.
Vai kods internetbankā sakrīt ar kodu telefonā?
Uzsākot darījumu, kodam, kas parādās internetbankā, piemēram, datorā vai telefonā, noteikti ir jāsakrīt ar kodu, kuru tajā pašā brīdī parāda Smart-ID lietotne viedierīcē. Ja kodi nesakrīt, ir ļoti liels risks, ka tajā brīdī kāds cits cenšas piekļūt internetbankai. Saņemtais pieprasījums ir jānoraida un par to jāziņo atbilstoši Smart-ID piedāvātajai ziņošanas iespējai.
Nozagts vai pazaudēts telefons
Ja viedierīce, kurā tiek izmantota Smart-ID lietotne, ir nozagta vai nozaudēta, noteikti pirmais solis ir izdzēst savu Smart-ID kontu, lai garnadzim nebūtu iespēja mēģināt to izmantot. To iespējams izdarīt Smart-ID pašapkalpošanās portālā, pievienojoties ar eID karti vai citu, aktīvu Smart-ID kontu. Ja Smart-ID kontu dzēst pašam nav iespējams, tad nepieciešams sazināties ar banku, lai bloķētu pieeju internetbankai, vai Smart–ID atbalsta līniju, kas var dzēst Smart–ID kontu attālināti.