Sporta notikumi nāk un iet, taču problēmas palielinās. Savulaik sēdējām pie televizoriem kā pienagloti, vērojot dažnedažādus mačus. Sākot ar Brežņeva iecienīto daiļslidošanu un beidzot ar distanču slēpošanu Lahti. Apbrīnojot somu televīzijas operatoru prasmi pārvērst monotonu distanci par aizraujošu izklaidi. Taču var gadīties, ka tieši šis pēdējais atklājums arī kļuvis par sporta lielāko klupšanas akmeni jo no „gladiatoru cīņām“ tas jau sen ir pārvērsts par spiedzes izklaidi skatītājiem. Sports šodien ir gigantiska naudas mašīna izklaidei, kurā iesaistīti ne tikai dalībnieki, bet arī finansētāji, reklāmdevēji, treneri, karsēji, mediji un vesela rinda „piederīgo“ personu un organizāciju. Olimpiskajās spēlēs piesakās aizvien neparastāki sporta veidi un nosēžas tur un palikšanu, ja ir piemēroti ekrānam (vizuāli izklaidējoši) un noderīgi reklāmdevējiem. Paralēli pazūd vecās un klasiskās disciplīnas, kas neizskatās labi ekrānā un nav vajadzīgas šovam. Savādību skaitam piepulcējas starptautisko sporta organizāciju iekšējā korumpētība, kas spēja panākt, ka ziemas olimpiskas spēles tika rīkotas Krievijas vienīgajā subtropu kūrortā Sočos, jo tā gribēja Vladimirs Putins. Viņš samaksāja un dabūja, ko gribēja.

Sporta iekšējās mutācijas

Pieaug sporta veidu skaits un rezultāti. Sports vairs nav tikai cīņa, bet arī emocionāls piedzīvojums un šovs. Ir jābūt ne tikai spēcīgam un talantīgam, bet arī glītam un pievilcīgam sportistam. Tagad liela daļa aktīvo vairs neiztiek ar parastu pārtiku, bet ķeras pie aizliegtiem enerģijas avotiem, lai triumfētu. Dopingu ieskaitot. Tikko uz 18 mēnešiem no mačiem „noņemts“ zviedru tenisists Mikaels Īmers, jo pārkāpis dopinga noteikumus. Naivs vai skops? Grūti pateikt. Paralēli mēģinu iedomāties, kas notiktu, ja dopinga komisijā pamēģinātu testēt NHL hokejistus vai kādu no futbolistiem, kurš neticami ātri pēc traumas atgriezies stadionā. Tracis būtu gigantisks, jo sporta šovos vienmēr iesaistīta liela nauda, kurai nepatīk šādi nepatīkami pārsteigumi. Turpinās kašķis par sieviešu sportistu apģērbiem stadionos. Reklāmisti pieprasa „seksīgākus peldkostīmus“ lai skatītājiem „interesantāk skatīties“, bet sportistes vēlas vilkt apģērbu, ka ir ērts, nevis uzbudinošs.