Matemātikas eksāmenu optimālajā līmenī kārtoja 12 609 skolēni, no kuriem eksāmenu nenokārtoja 8,71%, bet katrs piektais jeb 19,01% eksāmenā pārsniedza 20% barjeru, novērtējumā iegūstot 20-29%.
Voroņenko ieskatā, lai saprastu, kā samazināt eksāmenos izkritušo skolēnu skaitu, vispirms būtu jāsaprot problēmu specifika. No optimālā līmeņa matemātikas eksāmena datiem šogad varot secināt, ka eksāmena latiņas celšana varētu radīt "lielu izaicinājumu skolēniem".
Viņa nenoliedz, ka šie skolēni jau trešajā un sestajā klasē varēja uzrādīt salīdzinoši zemāku sniegumu, ko būtu vajadzējis izmantot "kā trauksmes signālu", tomēr šie skolēni turpinājuši apgūt mācību saturu.
"Slikts pamats nozīmē mazākas iespējas kvalitatīvi apgūt nākamajās klasēs paredzēto saturu, īpaši matemātikā," uzsvēra Voroņenko.
Par iepriekšējo izglītības posmu atbildību zināšanu un prasmju apguvē pārliecināta ir arī par izglītības nozari atbildīgā ministre Anda Čakša (JV).
Viņas ieskatā, jau pirmajā klasē var agrīni diagnosticēt bērnus, kuriem nepieciešama preventīva palīdzība, kas šobrīd tiekot palaists garām.
Iepriekš vēstīts, ka pēc 12.klašu rezultātiem Izglītības un zinātnes ministrija varētu spriest, kas būtu jādara, lai uzlabotu situāciju.
Ministrija pagaidām nav informējusi, kad tieši sarunas varētu notikt.