Šodienas redaktors:
Jānis Tereško
Iesūti ziņu!

1620 eiro par nakti: "Prāta Vētras" koncerta laikā Liepājā naktsmītņu cenas šaujas kosmosā (9)

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no booking.com

Sociālajos medijos cilvēku sašutumu izraisījis kāda Liepājas viesu nama nesamērīgi augstais uzcenojums 22. jūlija vakarā, kad pilsētā koncertēs populārā grupa “Prāta Vētra”. Lai gan cenu pieaugums lielu kultūras pasākumu laikā ir ierasta prakse, tomēr viesu nams cenu paaugstinājis par teju tūkstoti eiro.

Mikroblogošanas vietnē “Twitter” publicētais ieraksts liecina, ka naktsmītnes “Boutique guest house” cena naktī uz 23. jūliju ir 1341,- eiro, turklāt minētajai summai vēl “it kā” piemērota atlaide un pilna cena par nakti būtu 1620,- eiro.

Aplūkojot naktsmītnes cenu tuvākajā pieejamā nedēļas nogalē, nākas secināt, ka tā ir krietni zemāka - naktī uz 13. augustu atpūtniekiem par viesu nama izmantošanu nāktos šķirties no 333,- eiro jeb četras reizes mazāku naudas summu kā 22. jūnija vakarā.

Viesnīcas “Maestro Design” pārstāvji, par tik krasu cenu kāpumu pauduši pārsteigumu. Viņi gan norādīja, ka, iespējams, viesu nama ietilpība esot liela un tajā var apmesties vairāki cilvēki.

“Boutique guest house” piedāvājumā minēts, ka īpašums ir visai plašs - tā kopējā platība sasniedz 210 kvadrātmetrus, viesu namā atrodas trīs guļamistabas un pie mājas atrodas dārzs un terase.

Raksta foto
Foto: Ekrānšāviņš no booking.com

Viesnīcas “More Hotel Liepāja” pārstāve nodēvējusi viesu nama cenas par “nedaudz bezkaunīgām”, bet “Liepu” hosteļa pārstāve norādījusi, ka par minēto summu vērtīgāk būtu aizbraukt atvaļinājumā uz siltajām zemēm.

Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas (LVRA) pārstāvji apgalvo, ka cenu paaugstināšana liela mēroga pasākumu norises laikā ir ierasta prakse visā pasaulē un ar to atpūtniekiem ir jārēķinās.

“Cenas populāru kultūras pasākumu laikā augs. Par cik? Tā ir katra uzņēmēja paša brīva izvēle,” vēstīja asociācijā.

LVRA apgalvo, ka nekādas rekomendācijas par naktsmītņu izmaksām viņi nesniedz un nekādā mērā neiejaucas privātā uzņēmējdarbībā. Asociācijas mērķis ir informēt viesnīcu īpašniekus par izmaiņām likumdošanā un sniegt rekomendācijas tūristu piesaistei un hoteļa noslogojuma veicināšanai.

Liepājas viesnīcas “Maestro Design” savas cenas koncerta laikā palielinājuši gandrīz četrkārtīgi.

Viesnīcas pārstāvji skaidroja, ka izmitināšanas bizness Liepājā ir sezonāls un lielākais tūristu pieplūdums vērojams tieši siltajos mēnešos, tādēļ, pieaugot pieprasījumam arī cenas tiek paaugstinātas. Ziemā tūrisms Liepājā ir praktiski neeksistējošs, līdz ar to arī cenas ne-sezonā ir krietni zemākas.

“Viesnīcas pelna, kad var nopelnīt – tā ir uzņēmējdarbība,” norādīja viesnīcas pārstāvji.

Tāpat viņi piebilda, ka “Maestro Design” numuriņu skaits ir ierobežots, un arī šis ir viens no aspektiem, kas ietekmē cenu veidošanas politiku. Turklāt, Liepājā piedāvājums ir gana plašs un katrs cilvēks var atrast sev piemērotu nakšņošanas vietu.

“More Hotel Liepāja” cenas “Prāta Vētras” koncerta laikā ir gandrīz dubultojušās.

Arī šīs viesnīcas pārstāvji norādīja, ka viesnīcas Liepājā pelna tikai 2-3 vasaras mēnešos, turklāt, saistībā ar karu Ukrainā un pieaugušām tūristu bailēm apmeklēt Krievijas robežvalsti, arī ārzemju tūristi šogad esot krietni mazāk kā citus gadus.

Kā vēl vienu faktoru cenu paaugstināšanai pārstāvji min pieaugošos viesnīcas izdevumus – cēlušies elektroenerģijas tarifi, paaugstinājušās preču un produktu cenas. Uzņēmējiem ir jāatrod veids kā sevi atpelnīt.

“Liepu” hostelis, kas iekļaujas zemā cenu kategorijā ir viena no retajām naktsmītnēm, kurām cena “Prāta Vētras” koncerta laikā nav cēlusies.

Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka viņiem šķiet “nepieklājīgi tā rīkoties”.

Viņuprāt, vairums cilvēku ir braukuši no tālienes, lai nokļūtu Liepājā, un viņiem nepieciešamas naktsmājas, ar ko hostelis arī viņus nodrošina. Hosteļa īpašnieki arī turpmāk neplāno pasākumu norises laikā savas cenas mainīt.

Svarīgākais
Uz augšu