Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

TVNET GRUPA aicina pieteikties Vasaras žurnālistikas skolai #MediaMakers!

Foto: TVNET

Informēt, izglītot, iedvesmot ir ievērojamākās tiešsaistes mediju grupas vadmotīvs. Tieši tāpēc šovasar TVNET GRUPA aicina interesentus pieteikties bezmaksas Vasaras žurnālistikas skolai #MediaMakers.

Kā top ziņas? Kāda ir žurnālista ikdiena? Vai TikTok izkonkurē tradicionālos medijus? Kāda ir atšķirība starp populāru influenceri un TVNET GRUPAS žurnālistu? Kas slēpjas aiz kara dokumentālista darba? Kāpēc par žurnālistiku jāmaksā?

Atbildes uz šiem jautājumiem meklē TVNET GRUPAS Vasaras skolā #MediaMakers!

11. augustā piedāvājam TVNET GRUPAS profesionāļu lekcijas redakcijas telpās, kam sekos divas nedēļas ilgs atbalsts dalībniekiem – mediju ekspertu vadībā aktīvākajiem būs iespēja realizēt savas idejas, bagātinot gan savu pieredzi, gan savu portfolio. Labākos darbus publicēsim TVNET GRUPAS platformās un sveiksim izcilniekus īpašā pasākumā 25. augustā.

Ko mēs piedāvājam?

  • Bezmaksas lekciju dienu TVNET GRUPAS redakcijas telpās 11.augustā
  • TVNET GRUPAS profesionāļu atbalstu savas idejas realizācijā divu nedēļu garumā
  • Paveikto darbu publikāciju TVNET GRUPAS platformās, ko varēsi iekļaut savā portfolio
  • Īpašu pasākumu izcilniekiem 25. augustā
  • Lielisku pieredzi mediju pasaulē un pirmos kontaktus tajā

Ko mēs gaidām?

  • Interesi par mediju darbu, rūpīgu attieksmi un aktīvu dalību
  • Idejas, kuras vēlies realizēt
  • Apņemšanos noklausīties visas lekcijas 11. augustā un realizēt savu ideju divu nedēļu garumā ar iespēju to prezentēt gatavu 25. augustā
  • Priekšrocība būs izglītība un/vai pieredze žurnālistikā vai tai pietuvinātā jomā

Kā pieteikties?

Jāaizpilda anketa – ŠEIT.

Pieteikumus pieņemam līdz 2023.gada 6. augustam. Apstiprinājuma vēstuli par dalību TVNET GRUPAS Vasaras skolā #MediaMakers saņemsi savā e-pastā līdz 9. augustam.

Aicinām pieteikties cilvēkus, kurus interesē mediju darba procesi un aizkulises!

Ņem vērā! Vietu skaits Vasaras skolā ir ierobežots, no visiem pieteikumiem lekcijas dienai 11. augustā atlasīsim 20 motivētākos kandidātus. Iespēju izmantot mentoringu divu nedēļu laikā piedāvāsim 10 no tiem.

Programma

09:00 Sagaidīšana, reģistrācija, rīta kafija vai tēja

09:30 – 9:40 Ievadvārdi un dienas plāns (Toms Ostrovskis, TVNET GRUPAS galvenais redaktors)

9:40 – 9:50 Mediju spēks un atbildība (Toms Ostrovskis, TVNET GRUPAS galvenais redaktors)

9:50 – 10:10 Viedokļa paušana un tās sekas “Šis ir Toms Lūsis. Izcili nesimpātisks vīrietis, aptaukojies, nesakopies, kompleksains lūzeris, kurš dzīvē neko nav izdarījis. Ir nekas. Tukša vieta. Neviena adekvāta un skaista sieviete nekad tādu neizvēlētos. Pat par naudu, kuras viņam, visticamāk, arī nav” (c) Aldis Gobzems. Publicista viedoklim vienmēr būs ne tikai piekritēji, bet arī pretinieki, tāpēc bez biezas ādas un spēcīgiem nerviem šajā lauciņā nav vietas. (Toms Lūsis, publicists)

10:10 – 10:40 Medijpratība jeb rakstu veidošanas ABC. Kā atšķirt viedokli no fakta? Kā uzrakstīt pievilcīgu virsrakstu? Un kurš avots ir uzticams, bet kurš ne? Izrunāsim katru soli rakstu veidošanā, sākot no tēmas izvēles un beidzot ar lasītāju reakcijām. (Artūrs Bikovs, TVNET | Klik žurnālists)

10:40 – 11:10 We do dance on TikTok. Kā pasniegt ziņas sociālajos tīklos? Sociālo tīklu redaktors stāstīs par to, kā pasniegt, parādīt un izskaidrot auditorijai ziņas un notikumus sociālos medijos. Kā "runāt" sociālo tīklu valodā un kāda ir atšķirība ziņu pasniegšanā Tiktokā, Facebookā un Instagramā. (Liāna Jepifanova, RUS TVNET sociālo tīklu projektu vadītāja)

11:10 – 11:40 Ekskursija pa biroju (Toms Ostrovskis, TVNET GRUPAS galvenais redaktors)

11:40 – 12:00 Nav tabu tēmu! Medijos nav tabu tēmu, par ko rakstīt vai ko pētīt, viss ir atkarīgs no rāmējuma. Pētniecisko žurnālistiku var izveikt arī tā saucamajā Izklaides un Dzīvesstila saturā. Kā? Parādīsim ar jau gataviem piemēriem un iepazīstināsim ar ceļu, kā nonākt līdz idejai un to īstenot. (Toms Treibergs, Kultūras/Izklaides žurnālists un Krista Garanča, Sadaļas SEJAS redaktore)

12:00 – 12:30 Apollo.lv – cilvēks ziņās. Kā un cik dažādi cilvēkstāsti rodas. Viens notiek Rīgas centra kafejnīcā, sēžot pie galdiņa, citam brauc pakaļ uz Rogovku un veselu dienu brien pa zāli līdz vidum. Un abi ir vērtības. Vai izklaidējošs nozīmē “dzeltens”? Īss ieskats no izklaides satura “advokātiem”: kāpēc šādu saturu radām un kā cilvēki to patērē? (Kārlis Melngalvis, Apollo.lv Sadaļas ZIŅAS redaktors un Ieva Raiskuma, Apollo.lv žurnāliste un sadaļas Cilvēks redaktore)

12:30 – 13:00 Foto/video māksla – vērtīgs instruments medija rokās digitālajā laikmetā. Foto un video nozīme medijos digitālajā laikmetā. Kāpēc medijiem nepieciešami video un foto. Kādi formāti ir atbilstošākie un veiksmīgākie digitālajos medijos. (Roberts Šteinbergs, TVNET GRUPAS foto/video nodaļas vadītājs, un Laura Diāna Sebre-Baltiņa video projektu vadītāja/producente)

13:00 – 14:00 Picas, kafija, uzkodas, laiks sev (TVNET GRUPAS telpās)

14:00 – 14:20 Dažādība, drosme, aktīva pozīcija – RUS TVNET kā platforma dialogam. Kādus medijus patērē Latvijas krievvalodīgie? Kam (ne)uzticas? Vai karš ietekmēja mediju patēriņu Latvijā un kā? Kāpēc TVNET ir versija krievu valodā? RUS TVNET komanda un tās vērtības. (Ērika Staškeviča, RUS TVNET galvenā redaktore)

14:20 – 14:40 Kāpēc par žurnālistiku jāmaksā jeb kas ir Klik? Mūsdienās radies iespaids, ka informācija un saturs ir bez maksas. Kas patiesībā slēpjas zem mediju satura, ko patērējam ikdienā ? Kvalitatīva satura abonēšana jau sen ir normāla un izplatīta prakse attīstītajās valstīs. Vairāk par to, kā maksas saturs attīstās Latvijā un Baltijā, kādi ir galvenie šķēršļi un kas ir ieguvēji. (Toms Ostrovskis, TVNET GRUPAS galvenais redaktors)

14:40 – 15:20 KO NOZĪMĒ BŪT KARA REPORTIERIM? Kara reportiera darbs un aizkulises, veidojot reportāžas no karstajiem punktiem – Ukrainas, Kalnu Karabahas, Sīrijas un citām vietām. (Jānis Vingris, TVNET | Klik žurnālists, režisors)

15:20 – 17:00 – Sadalīšanās grupās, savu ideju prezentācija un turpmākie soļi – saruna ar mentoriem.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu