Ja tas ir nereāli, kāpēc tas ir vajadzīgs?
Ar konceptiem ražotāji vēlas pārsteigt sabiedrību un piesaistīt uzmanību. Bet parasti šādiem auto ir simboliska nozīme, tāpēc cilvēki, kuri interesējas par mašīnām, nekad tos neuztver īpaši nopietni.
"Kaut vai "Peugeot" piemērs. Šis uzņēmums ir radījis daudz konceptu, kas pārspēj pat superauto rādītājus. Diemžēl ielās tie nekad nav parādījušies. Taču viena otra detaļa ir pārnesta uz standarta modeļiem," stāsta Mats Buželis.
Piemēram, 2017. gadā, kad publika ieraudzīja "Peugeot Instinct" konceptu, tai no izbrīna atkārās žoklis, bet šodien šīs franču kompānijas saimē no tā redzam tikai vāju atblāzmu. 2014. gada "Kia GT4 Stinger" koncepts debitēja ar korejiešu zīmolam raksturīgo priekšējo režģi. Tagad tas ir pilnveidots un joprojām tiek izmantots. Lai gan sportiskās kupejas uz konveijera neripo, daži virsbūves elementi un dizaina proporcijas atkārtojas citos "Kia" modeļos.
Kāpēc konceptmodeļus pārveido?
Ir vairāki iemesli, kāpēc konceptauto nekļūst par masu produktu. Ceļā uz sērijveida ražošanu koncepti būtiski mainās drošības un lietojuma prasību dēļ. Piemēram, Eiropas Savienībā mašīnām jāatbilst noteiktām drošības prasībām. "Veidojot konceptus, dizaineri ļauj vaļu fantāzijai, taču, kad pienāk laiks palaist sērijā, izrādās, ka priekšpuses dizains ir būtiski jāmaina, lai tas atbilstu visiem kritērijiem. Tāpat dažkārt tiem ir spoileri ar asām malām," stāsta Toms.
Populāri ir arī konceptiem uzstādīt milzu riteņus, taču - tie ir dārgi, un ar tiem auto nav ērti. Patiesībā reālos apstākļos ar konceptauto būtu grūti pārvietoties laika apstākļu, ceļa seguma un citu iemeslu dēļ.