Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

"Maxima": Produktu cenas Baltijā atšķiras iepirktā produkta apjoma un iepirkuma cenas dēļ

"Maxima Latvija" Korporatīvo attiecību departamenta direktors Jāni Beseris piedalās "Maxima mazumtirdzniecības kompass" pētījuma prezentācijā "Produktu kvalitātes ABC" Latvijas Universitātes Botāniskā dārza pasākumu telpā "Šķūnis".
"Maxima Latvija" Korporatīvo attiecību departamenta direktors Jāni Beseris piedalās "Maxima mazumtirdzniecības kompass" pētījuma prezentācijā "Produktu kvalitātes ABC" Latvijas Universitātes Botāniskā dārza pasākumu telpā "Šķūnis". Foto: Ieva Leiniša/LETA

Produktu cena Baltijas valstīs atšķiras iepirktā produkta apjoma un iepirkuma cenas dēļ, pauda SIA "Maxima Latvija" korporatīvo attiecību direktors Jānis Beseris, komentējot Agroresursu un ekonomikas institūta (AREI) apkopoto informāciju par tirdzniecības ķēžu izcenojumu Latvijā un Baltijas valstīs.

Starp produktu cenu ietekmējošiem faktoriem viņš minēja gan kopējo tirgus situāciju un ražotāju izvēlēto stratēģiju, gan iepirkuma cenas, loģistikas izmaksas un produktu pasūtījuma apjomu.

"Tieši iepirktā produkta apjoms un iepirkuma cena var būt viens no galvenajiem iemesliem atšķirīgām cenām vienam un tam pašam produktam dažādās valstīs," uzsvēra Beseris.

Viņš skaidroja, ka iepirkuma cena dažādiem produktu pasūtījumiem var atšķirties, kas ietekmē arī gala cenu klientiem. Iepriekš iepirktie apjomi var tikt izpārdoti vienā valstī, savukārt citā pārdošana šī paša iepirkuma precēm var nebūt tik raita, līdz ar to, preces pieejamas par iepriekšējā iepirkuma cenu, kas var būt zemāka nekā aktuālā, norādīja "Maxima Latvija" pārstāvis.

Tāpat Beseris sacīja, ka, vērtējot pārtikas cenas dažādās valstīs, ir jāņem vērā katras valsts specifika - nodokļu sistēmas atšķirības, kas pastāv starp valstīm, piemēram, kafijai, kā arī valstu ekonomikas īpatnības un citi ārējie faktori, kas var tieši vai netieši ietekmēt cenas veidošanos.

"Līdz ar to iemesli cenu atšķirībām ir dažādi un var atšķirties gan valstu, gan tirdzniecības tīklu līmenī," minēja Beseris.

Atbilstoši AREI datiem par pārtikas cenām jūnijā un jūlijā starp Baltijas valstīm "Rimi" mazumtirdzniecības tīklā visdārgākās pārtikas preces ir Latvijā, bet "Maxima" tīklā - Lietuvā.

Kopumā AREI "Rimi" tīklam apkopojumu par cenu atšķirībām Latvijā, Lietuvā un Igaunijā veicis par 189 izvēlētiem pārtikas produktiem. Izvēlētie produkti ietver gan pārtikas pamata grupas, gan saldumus, sāļās uzkodas un ekskluzīvākas preces, piemēram, olīvas, riekstus un avokado. Analizēto produktu vidū ir arī ietverta virkne "Rimi" zīmola produkcijas.

No kopumā 189 produktiem Latvijā 80 precēm "Rimi" veikalos ir augstākā cena starp Baltijas valstīm, kamēr 58 precēm tā ir zemākā Baltijā. Vēl 38 produktiem cena ir vidējā līmenī.

Tāpat vēstīts, ka saskaņā ar AREI apkopoto informāciju Latvijā tirdzniecības tīklu internetveikalos dārgākās preces ir mazumtirdzniecības tīklā "Rimi".

AREI kopumā ir izvērtējis piecu tirdzniecības ķēžu internetveikalu piedāvājumus, tostarp "Rimi", "Barbora.lv", kas piedāvā produkciju no tirdzniecības tīkla "Maxima", "LaTS" internetveikalu, tīkla "TOP!" tirdzniecības vietni, kā arī "Citro" internetveikalu, kas apkalpo klientus Rēzeknes, Krāslavas un Ludzas apkaimē.

Datu apkopojumā analizēti 139 izvēlēti pārtikas produkti, tostarp virkne Latvijā ražotu produktu. No 139 produktiem "Rimi" tīklā nebija pieejami septiņi, "Barbora.lv" - deviņi, "LaTS" tīklā - 48 produkti, "TOP!" - 50 produktu, bet "Citro" e-platformā iztrūka 84 no aplūkotajiem pārtikas produktiem.

"Maxima Latvija" pagājušajā gadā strādāja ar 974,643 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 6,5% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa saruka par 3,2% - līdz 30,574 miljoniem eiro, liecina "Firmas.lv" publiskotā informācija.

Kompānija "Maxima Latvija" reģistrēta 2000.gada novembrī, un tās pamatkapitāls ir 4,91 miljons eiro. "Maxima Latvija" īpašnieki ir Lietuvā reģistrētie uzņēmumi "Maxima grupe" un "Maxima LT". Grupa ietilpst Nerijus Numas kontrolētajā Lietuvas biznesa grupā "Vilniaus prekyba".

Svarīgākais
Uz augšu