Pēc IZM datiem, pagājušajā mācību gadā vidusskolās, kas no visām izglītības iestādēm veido kopumā 39,5%, izglītību ieguva 63,6% skolēnu. Turpretim pamatskolās, kas ir 47,4% no visām izglītības iestādēm, mācījās tikai 23% skolēnu. Tā ir lielākā novērojamā disproporcija starp izglītības iestādēm. Savukārt valsts ģimnāzijas statuss piešķirts 31 jeb 5,8% izglītības iestādēm, un tajās mācījās 9,4% no kopējā skolēnu skaita.
2022./2023.mācību gadā vidējais klases lielums Latvijas izglītības iestādēs, salīdzinājumā ar 2015.gadu, ir nedaudz pieaudzis - sākumskolas izglītības posmā no vidēji 15 līdz 16 skolēniem, bet pamatskolas izglītības posmā līdz 17 skolēniem klasē. Turpretim "skolotājs-klase" attiecība sākumskolas posmā nav mainījusies, bet pamatskolas izglītības posmā pieaugusi nedaudz. IZM norāda, ka tas ļauj secināt - skolotāju resursa efektivitāte pēdējo gadu laikā ir samazinājusies.
Ja skolēnu skaits uz vienu pedagogu ir neliels, šādos apstākļos mazāk resursu iespējams veltīt pedagogu algu palielināšanai, ieguldījumiem pedagogu profesionālajā pilnveidē, asistentu piesaistei, kā arī mācību vides un tehnoloģiju uzlabošanai, uzsvēra IZM.
Informatīvajā ziņojumā ministrija vērsa uzmanību arī uz to, ka vairums jeb 64,8% pedagogu pagājušajā mācību gadā strādāja nepilna laika slodzes darbu. Piemēram, izglītības iestāžu vadītāji, vietnieki un metodiķi, kuri papildus sava amata pienākumiem var veikt pedagoģisko darbu līdz septiņām stundām nedēļā, vai skolotāji pensijas un pirmspensijas vecumā, kā arī skolotāji, kas studē augstskolā.
Pētījumos konstatēts, ka pilnu slodzi strādājoši pedagogi tiek labāk atzīti profesionāli, ir labāk atalgoti, kā arī saņem vairāk izglītības iestāžu vadības atbalsta, tostarp profesionālajai pilnveidei, atzīmēja IZM. Apstākļos, kad ir liels skaits pedagogu, kuri strādā nepilnu slodzi, mazāk resursu iespējams veltīt pedagogu algu palielināšanai, ieguldījumiem pedagogu profesionālajā pilnveidē, kā arī mācību vides un tehnoloģiju uzlabošanai.