Latvijā strauji pieaudzis satiksmes negadījumos cietušo velobraucēju un e-skrejriteņu vadītāju skaits. Kamēr mediķus un Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD) satrauc negatīvās tendences satiksmes drošībā, daļa sabiedrības vēl aizvien skeptiski uztver aizsargķiveru lietošanu, pārvietojoties ar elektroskrejriteni vai velosipēdu.

Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas (BKUS) virsārste Renāte Snipe norāda, ka BKUS Neatliekamās medicīniskās palīdzības un observācijas nodaļā aizvien biežāk tiek sniegta palīdzība bērniem un jauniešiem, kas, pārvietojoties ar motorizētajiem skrejriteņiem un motorolleriem, cietuši ceļu satiksmes negadījumos.

Viņa norāda, ka negadījumos gūtās traumas nereti ir smagas - tās var būt galvas traumas, smagas ekstremitāšu traumas ar ķirurģisku iejaukšanos, dziļas plēstas brūces, lūzumi, nobrāzumi, sasitumi, mežģījumi, locītavu struktūru mehānismu bojājumi utt. Turklāt, katru gadu, iestājoties pavasarim un vasarai, negadījumu skaits pieaug.