5 pasažieru kategorijas, kam nav ļauts sēdēt labākajās sēdvietās lidmašīnā (2)

Raksta foto
Foto: Unsplash

Daudzi ceļotāji zina, ka labākās vietas lidmašīnas ekonomiskajā klasē ir rindās pie avārijas izejas, jo tur ir vairāk vietas kājām. Turklāt avārijas izejas ļoti bieži atrodas virs spārniem, kur turbulence nav tik ļoti jūtama kā citviet lidmašīnā.

Tomēr ir piecas cilvēku kategorijas, kurām iespēja sēdēt šajās rindās ir liegta. Tas ir tādēļ, ka pastāv visai stingri noteikumi par to, kurš drīkst un kurš nedrīkst sēdēt šajās vietās. Te runa nav par diskrimināciju, bet gan par drošību, vēsta “The Sun”, atsaucoties uz vairāku aviokompāniju stjuartiem.

Pēc viņu teiktā, šie noteikumi nav attiecināmi uz konkrētu lidsabiedrību, jo tie izstrādāti civilās aviācijas nozarei kopumā. Šie noteikumi ir paredzēti ārkārtas situācijām – gadījumā, ja lidojuma laikā radīsies nepieciešamība izmantot avārijas izejas un evakuēt pasažierus. Tieši tas būs jādara cilvēkiem, kas sēž tuvāk avārijas izejām.

Tātad - kuras ir tās cilvēku kategorijas, kuras nedrīkst sēdēt avārijas izeju tuvumā?

1. Cilvēki ar invaliditāti vai garīgām problēmām. Ja pasažiera fiziskās un garīgās īpašības traucē viņam ātri pārvietoties, lidmašīnas apkalpes locekļiem ir pienākums šādam pasažierim atrast citu vietu.

2. Pasažieri ar būtiskiem redzes vai dzirdes traucējumiem. Ir nepieciešams, lai cilvēki pie avārijas izejām ātri reaģētu uz lidmašīnas apkalpes locekļu sniegtajām instrukcijām.

3. Pasažieri cienījamā vecumā un netipisku izmēru cilvēki. Parasti cilvēkus, kuri sēž avārijas izeju rindās, brīdina, ka vajadzības gadījumā tieši viņiem būs jāatver avārijas izeja. Tam nepieciešams ne tikai ātrums, bet arī noteikts fiziskais spēks.

4. Bērni, pat ja viņi lido kopā ar pieaugušajiem. Acīm redzams, ka uzticēt bērniem atbildību par citu pasažieru drošību nav tā labākā ideja.

5. Pasažieri ar mājdzīvniekiem. Mājdzīvnieks arī var ietekmēt pasažiera reakcijas ātrumu ārkārtas situācijā. Dzīvnieks var arī bloķēt citus cilvēkus, kas centīsies pamest lidmašīnu, tādēļ labāk, lai šīs kategorijas pasažieri sēdētu citviet.

Šeit jāpiebilst, ka avārijas izejas rindās sēdošajiem pasažieriem ir pienākums savas personīgās mantas novietot augšējos plauktos, tostarp virsdrēbes un nelielās somas. Tas ir paredzēts, lai šiem pasažieriem būtu brīvas rokas. Tāpat viņi nedrīkst atstāt rokas bagāžu zem priekšā esošajiem sēdekļiem.

Bijušais pilots Hanss Masts, kurš tagad strādā par tūrisma aģentu, ieteicis “lidojuma zelta likumu”, kas var izglābt pasažiera dzīvību ārkārtas situācijas laikā. Viņš pasažieriem iesaka rūpīgi izpētīt savu tuvāko apkārtni lidmašīnā pirms pacelšanās. Tas paredz arī iegaumēt ceļu līdz tuvākajai ārkārtas izejai.

“Tiklīdz iekāpjam un apsēžamies lidmašīnā – pievēršam uzmanību tuvākajai avārijas izejai, ņemot vērā rindas un citus šķēršļus, kas varētu būt jāpārvar,” teica eksperts.

Viņš norāda, ka izskaitīt rindas līdz avārijas izejai ir ļoti svarīgi, it īpaši gadījumos, ja lidmašīnas kabīnē rodas piedūmojums. Tā kā redzamība būs mazinājusies, pasažieriem būs jāmeklē krāsainais apgaismojums, kas ļaus atrast avārijas izeju.

Svarīgākais
Uz augšu