Miljoniem “TikTok” lietotāju Eiropā rādītas reklāmas no lielākajiem Ķīnas medijiem. Reklāmās pozitīvi stāstīts par Ķīnas ieviestajiem Covid-19 karantīnas pasākumiem un tūrismu bēdīgi slavenajā Siņdzaņas reģionā.
20. jūlijā “TikTok” publicētajās reklāmas bibliotēkās redzams, kā uzņēmums pēdējo mēnešu laikā miljoniem Eiropas iedzīvotāju ir rādījis reklāmu no Ķīnas valstij piederošajiem propagandas medijiem.
Video tēmas svārstās no Ķīnas koronavīrusa karantīnas pasākumiem līdz kaķēniem, kas spēlējas uz Lielā Ķīnas mūra. Tāpat arī redzami mēģinājumi pozicionēt Siņdzaņas reģionu kā pievilcīgu tūrisma galamērķi, lai gan tur Ķīnas varasiestādes vajā un aiztur tūkstošiem cilvēku - galvenokārt uiguru musulmaņus.
Saskaņā ar “Forbes” veikto reklāmas bibliotēku analīzi, kas veikta līdz 26. jūlijam, sākot ar 2022. gada oktobri “TikTok” parādīti vairāk nekā tūkstotis reklāmu video no Ķīnas valsts medijiem, piemēram, CGTN.
Šīs reklāmas skatījās miljoniem lietotāju no Austrijas, Beļģijas, Lielbritānijas, Ungārijas, Vācijas, Grieķijas, Īrijas, Itālijas, Nīderlandes, Polijas un Čehijas. Reklāmu bibliotēkās pagaidām nav datu par reklāmām, kas izrādītas lietotājiem ASV, Kanādā, Austrālijā un citās valstīs ārpus Eiropas.
Būtiska daļa reklāmas, ko Ķīnas valstij piederošie mediji rāda "TikTok", ir veltīti galvenajiem Ķīnas televīzijas, radio raidījumu un drukātās preses tematiem, kur tiek slavēta Ķīnas ekonomika, tehnoloģijas un kultūras mantojums.