Saprast, kā bērni uztver pasauli
Māksla palīdz saprast, kā katrs bērns uztver pasauli, t.sk bērni ar īpašām vajadzībām. Tā palīdz veidot izpratni par lietu kārtību, apkārtējo pasauli un notikumiem tajā. Līdzīgi kā šajā gadījumā – par to, ka daudzās ģimenēs gatavošanās skolai var sagādāt grūtības. Izstādē apzināti tika izmantoti gan profesionālās ievirzes mākslu skolas bērnu darbi, gan darbi, ko radījuši īpašie bērni – tas palīdz ieraudzīt un atgādināt, ka mākslā varam iekļauties mēs visi, nejūtot atšķirības.
Veids, kā disciplinēt sevi
Nav mazsvarīgi, ka mākslas nodarbības lielā mērā palīdz arī uzturēt disciplīnu – pabeigt iesākto, sakārtot savu darba vietu pēc tam, kad nodarbība ir beigusies. Mūsdienu steidzīgajā dzīves ritmā māksla māca arī pacietību. Nav noslēpums, ka maziem bērniem ātri var apnikt uzsāktais darbs, bet, saņemoties un pabeidzot iesākto, gandarījums ir ārkārtīgi liels. Šodienas mākslā liela nozīme ir pedagogiem – vai viņi vienkārši uzdod uzdevumu vai arī aicina iedziļināties tēmā, skaidro, ar kādu mērķi radām vienu vai otru darbu. Strādājot ar bērniem, ir svarīgi izskaidrot katra uzdevuma mērķi, tas sniedz papildus radošo domāšanu un motivāciju veidot savu mākslas pasaules uztveri.
Parādīt piemēru, bet neuzspiest savu redzējumu
Runājot par bērnu radītu mākslu, svarīgi atcerēties, ka bērns zīmē tā, kā viņš redz – pedagogam ir jāparāda, jāpaskaidro, jāmāca saskatīt reālo pasauli, tomēr vienlaikus nevajag uzspiest savu redzējumu. Mākslā nav “pareizi” vai “nepareizi”, tāpēc, ja bērns vēlas ielikt darbā savu redzējumu, jāiedziļinās viņa sajūtās un jāatrod pareizo pieeju, lai rosinātu viņa iztēli. Un noteikti ir jāpievērš uzmanība tam, kā bērns redz vienu vai otru lietu, jo caur mākslu varam labāk izprast bērnus, viņa sajūtas un noskaņojumu.