Krievijā ļoti strauji pieaugušas benzīna un dīzeļdegvielas cenas, bet reģionos pat vērojams šo produktu deficīts. Vienlaikus pieaug Krievijas naftas produktu eksports, piemēram, uz Brazīliju un Turciju. Kādēļ Krievijas degvielas tirgū ir radušās tādas problēmas, un uz cik ilgu laiku tās saglabāsies?

Pēc “Rosstat” datiem, kopš gada sākuma Krievijā benzīna cenas vidēji kāpušas par 6,6%, bet dīzeļdegvielas cenas – par 2,7%. Sanktpēterburgas starptautiskajā tirdzniecības biržā 25. augustā 95. markas premium degvielas cena sasniedza 72 458 rubļus (aptuveni 700 eiro) par tonnu degvielas, kas ir par 9% vairāk nekā jūlija beigās.

Neskaitot cenu kāpumu, reģionos tiek ziņots par benzīna un dīzeļdegvielas trūkumu uzpildes stacijās. Deficīts novērots Samaras, Rjazaņas un Novosibirskas apgabalā, īpaši asi tas jūtams Krievijas okupētajā Krimas pussalā. Starp deficīta iemesliem tiek minēta degvielas piegāžu termiņa paildzināšanās, sankcijas un sezonālais pieprasījums.

Krievijas Enerģētikas ministrija savā komentārā norādīja, ka “Krievijas naftas pārstrādes rūpnīcas pilnībā nodrošina piedāvājumu attiecībā pret pieprasījumu, bet benzīna apgrozījums pilnībā atbilst vidējiem 2021. un 2022. gada rādītājiem.” Tomēr šī iestāde ir sākusi “īpašu kontroli” degvielas piegādēm uz dienvidu reģioniem.