Paplašinot Krievijas televīziju propagandas analīzes iknedēļas apskatu "Aiz priekškara", publicējam trešo Latvijas mediju telpas ikmēneša prioritāšu analīzi, pievēršot uzmanību arī to korelācijai ar Krievijas naratīviem.
Graudu tēmu vērts atzīmēt atsevišķi, jo tā ar zināmu regularitāti parādās un pazūd, aktualizējoties brīžos, kad Krievija atkal paziņo par labības pārvadājumu bloķēšanu Melnajā jūrā.
Nacionālā informācijas aģentūra LETA katru mēnesi nosaka aktuālākās tēmas, mediju monitoringa datu bāzē veicot atslēgvārdu analīzi. Kopš 2021.gada septembra notikusi būtiska pārmaiņa – Covid-19 tēma pazuda no redzesloka un tās vietā atnāca kara, sankciju, bēgļu un arī enerģētikas, cenu, inflācijas jautājumi.
Tomēr cilvēki pierod pat pie kara. Spēja sekot līdzi Ukrainas aktualitātēm pamazām samazinās un šobrīd ir nostabilizējusies aptuveni 20% apjomā pret citām dominējošajām tēmām.
Radio un televīzijas ziņu virsrakstu “vārdu mākonis” Ukrainas un Krievijas tematikā pagājušajā mēnesī parāda aktuālākos vārdus – graudi, NATO, atbalsts, karadarbība. Tiem pa vidu var pamanīt tēmas par sankciju ievērošanu vai pārkāpšanu, piemēram, medijos izskanējušās ziņas, ka pēc Valsts drošības dienesta rekomendācijām melnajā sarakstā iekļauti uzņēmuma ″Pobeda Confectionery″ īpašnieki.