Gandrīz puse jeb 44% aptaujāto atzina, ka līdz šim nekad nebija dzirdējuši par terminu "lietotāju testēšana" jeb lietotāja vajadzību apjaušana, savukārt 42% no tiem, kas bija informēti, nekad tādā nebija piedalījušies.
Pētījumā tika aptaujāti 250 cilvēki ar īpašām vajadzībām no Latvijas, Spānijas, Zviedrijas un Slovēnijas, lai noskaidrotu, vai, veidojot mājaslapas un mobilās aplikācijas, tiek ietverta pieejamība cilvēki ar īpašām vajadzībām un vai šī iedzīvotāju grupa vispār tiek iesaistīta digitālo rīku izveides procesā, lai tos padarītu pieejamus un lietojamus ikvienam.
Aptaujā tika noskaidrots, kāda ir lietotāja pieredze un konkrētā lietotāja vajadzības, lai pilnvērtīgi lietotu mājaslapu vai lietotni, piemēram, burtu izmēri, krāsu gammas atšķirība, teksta struktūras līdzinājums un citi parametri.
"Turība" pārstāvis Kristers Uglanovs pauda, ka aptaujas rezultāti liecina - daudzi dalībnieki neizmanto palīgrīkus, kas uzsver nepieciešamību lietotāju pieredzes profesionāļiem un produktu izstrādātājiem, izstrādājot un testējot produktus un pakalpojumus, ņemt vērā plašākas pieejamības vajadzības. Ņemot vērā to lietotāju vajadzības, kuri, iespējams, nepaļaujas uz palīgrīkiem, dizaineri var izveidot iekļaujošākus un pieejamākus produktus, kas sniedz labumu lielākai lietotāju grupai.