Trešā jeb Daugavas kārta paredz sešu sakaru torņu ar pievedceļiem, kā arī patruļtakas izbūvi 16,7 kilometru garumā.
Sakaru torņu ar pievedceļiem budžets (būvdarbi, saistītie darbi un pakalpojumi) plānots apmēram 3,6 miljonu eiro apmērā ar pievienotās vērtības nodokli (PVN). Tos ir plānots segt ar Eiropas Savienības (ES) fondu atbalstu. Augusta nogalē Ministru kabinets atļāva VNĪ uzņemties finanšu saistības 5,8 miljonu eiro apmērā patruļtakas izbūvei Daugavas kārtā.
Tāpat Griškevičs atgādina, ka līdz 12.septembrim būvniecības uzņēmumi ir aicināti pieteikties atklātajā cenu aptaujā par žoga izbūvi gar Latvijas-Krievijas robežu 57 kilometru garajā prioritārajā posmā starp Krivandas robežapsardzības nodaļu un Aizgāršas robežapsardzības nodaļu.
Kopumā paredzēts izbūvēt Latvijas-Baltkrievijas valsts robežas joslu 173 kilometru garumā. Darbi pirmajā kārtā 85,9 kilometru garumā tiks pabeigti līdz 2023.gada beigām, bet otrajā kārtā 63,9 kilometru garumā un trešajā kārtā aptuveni 16,7 kilometru garumā - līdz 2024.gada beigām. Pirmo divu robežas infrastruktūras izbūves kārtu kopējās būvniecības un saistīto pakalpojumu un darbu izmaksas ir 102,7 miljoni eiro ar PVN.
Paralēli žoga izbūvei ir sākušies priekšdarbi žoga aprīkošanai ar modernajām tehnoloģijām, par robežas tehnoloģiskās infrastruktūras izbūvi un ieviešanu atbildība ir uzticēta VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs".
Austrumu robežas izbūves projekta īstenošanu uzrauga Ārējās robežas infrastruktūras izbūves uzraudzības komiteja, kuras sastāvā ir pārstāvji no Aizsardzības ministrijas, Iekšlietu ministrijas, Ārlietu ministrijas, Ekonomikas ministrijas, Satiksmes ministrijas, Zemkopības ministrijas, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, Valsts robežsardzes, Nodrošinājuma valsts aģentūras, VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs", VNĪ, AS "Latvijas valsts meži", Latvijas Ģeotelpiskās informācijas aģentūras un Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem.