Kalniņš uzsvēra, ka, ieviešot īstermiņa īres regulējumu, ir nepieciešams izstrādāt noteikumus, kas noteiktu, ka īstermiņa izīrēšanas platformās, piemēram, "airbnb.com", "booking.com" un citās,. būtu iespējams reģistrēties tikai sertificētiem un nodokļus maksājošiem uzņēmējiem vai privātpersonām, kas ievēro visas normatīvo aktu prasības attiecībā uz izmitināšanas pakalpojumu nodrošināšanu.
Jau vēstīts, ka ekonomikas ministram līdz 2024.gada 31.decembrim uzdots izstrādāt un iesniegt Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par jauna īstermiņa īres mītņu reģistra izveidi vai esošo datubāžu pielāgošanu Eiropas Parlamenta regulas par datu vākšanu un kopīgošanu saistībā ar izmitināšanas vietu īstermiņa īres pakalpojumiem.
EM norāda, ka pēdējos gados ļoti strauji ir notikusi ekonomikas digitalizācija, tostarp tiešsaistes platformu izmantošana preču pārdošanā vai pakalpojumu sniegšanā, kas skar arī īstermiņa īri, to lielākoties piedāvājot, izmantojot digitālās tiešsaistes platformas.
Vienlaikus, lai mazinātu fizisko personu nereģistrētu saimniecisko darbību nekustamo īpašumu izīrēšanas jomā, tostarp nelegālo izmitināšanas pakalpojumu sniegšanas riskus, nepieciešama rīcība īstermiņa īres mītņu identificēšanas jeb reģistra izstrādē un jauna datu uzskaites rīka izstrādē, min EM.
Ministrijā norāda, ka regulējums būvniecības un tūrisma jomā neuzliek obligātu pienākumu sniegt tūrisma pakalpojumu tikai ēkās ar lietošanas veidu viesnīcas vai īslaicīgas apmešanās ēkas. Latvijas tūrismam ir raksturīga tūrisma pakalpojumu sniegšana lauku mājās, kūrorta pilsētās arī dzīvojamās mājās, tostarp dzīvokļos.
EM ieskatā, nebūtu atbalstāms aizliegt dzīvojamo māju un dzīvokļa turpmāku izmantošanu tūrisma pakalpojumu sniegšanai, tomēr nepārprotami jādefinē, kādi papildu ierobežojoši nosacījumi vai prasības būtu piemērojamas attiecībā uz īstermiņa īres mītnēm kā izmitināšanas pakalpojumu sniegšanas atsevišķu sektoru.