Un, ja vietējais ražotājs ir sācis sadarbību ar mums, tad nākotnē šim ražotājam ir iespēja augt ne tikai Latvijā kopā ar "Lidl", bet arī veidot un audzēt savu eksportu uz citām "Lidl" veikalu valstīm. Mēs vēlamies strādāt ar partneriem, nevis tikai piegādātājiem, jo ar partneriem mēs varam augt kopā.
- Cik daudz "Lidl" privātās preču zīmes produktu tiek ražoti Latvijā?
- Kā minēts iepriekš, mēs sadarbojamies ar vairāk nekā 60 vietējiem piegādātājiem, un mērķis ir šo skaitu palielināt. Piemēram, "Pilos", mūsu piena produktu zīmols. Ar šo nosaukumu mūsu plauktos var atrast produktus, kas ražoti Igaunijā, Latvijā, Polijā, Lietuvā.
Mēs labi saprotam, cik svarīga ir saite ar vietējo ekonomiku, un tāpēc lielākās pūles tiek veltītas mūsu vietējo partneru atbalstam un attīstībai. Labs piemērs šeit ir mana dzimtene Serbija, kurā jau vairāk nekā 50% no pārtikas produktiem "Lidl" iepērk no vietējiem partneriem, un daļa no šiem produktiem tiek eksportēta arī uz citām "Lidl" valstīm. Jāatzīmē, ka "Lidl" Serbijā strādā tikai piecus gadus. Arī Latvijā mērķis ir vairāk izmantot mūsu vietējo partneru potenciālu piena, gaļas, dārzeņu un citās produktu kategorijās.
- Kādi ir "Lidl" novērojumi - vai iedzīvotājiem vispār ir svarīga produkta izcelsme?
- Jā, protams, mēs redzam, ka klientiem patīk vietēji ražota produkcija, tāpēc apzināti cenšamies to pietvert savā sortimentā. Vienlaikus ražas apjoms un produktu sezonalitāte ļoti ietekmē vietējo produktu piedāvājumu, tāpēc viens no "Lidl" trumpjiem ir tas, ka mēs varam piedāvāt ļoti svaigus un dažādus dārzeņus un augļus visu gadu, ko garantē starptautiskie iepirkumi un starptautiskās piegāžu ķēdes.