Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa

Raidījums pēta, kā iespējams, ka Pārdaugavas jaunceltnē izveidots likumam neatbilstošs dzīvoklis (1)

Papildināts ar SIA "YIT LATVIJA" valdes locekļa Andra Božē komentāru
Foto: Shutterstock

Dace pirms četriem gadiem Rīgā, Pārdaugavā, iegādājās jaunu, modernu dzīvokli, taču izrādījās, ka dzīvoklī ir problēmas ar karsto ūdeni.  Latvijas Televīzijas raidījums "Aizliegtais paņēmiens" pētīja Daces stāšanos pretim Somijas būvniecības koncernam "YIT" un tā meitas uzņēmumam Latvijā.

2019. gada rudenī Dace dzīvokli nopirkusi un 2020. gada martā tajā ar ģimeni arī ievākusies. Viss bijis brīnišķīgi, līdz jau pavisam drīz viņa secinājusi, ka katrreiz, kad viņa atgriež karstā ūdens krānu, tas jāgaida ilgāk nekā vienu minūti. Taču noteikumi paredz, ka karstais ūdens jāsaņem vismaz 20 sekundes pēc ūdens izdales armatūras atvēršanas.

Dace pastāstīja, ka uzņēmums piedāvājis līdz viņas dzīvoklim izveidot karstā ūdens cilpu, kas nodrošinātu karstā ūdens pievadu. Cilpā, kas atvilkta no karstā ūdens stāvvada, arī regulāri cirkulētu karstais ūdens. 

2020. gada rudenī būvdarbi veikti, bet nekā – karstā ūdens aina pilnīgi tā pati. 

Jau būvdarbu laikā Dacei radušās šaubas, vai meistari īsti zina, ko dara, vai ir izstrādāts projekts un vai šie būvdarbi maz ir likumīgi un saskaņoti Rīgas pašvaldībā. Būvvaldes speciālisti apsekojuši dzīvokli un konstatējuši, ka darbus šādi veikt nedrīkstēja, jo ar mājas kopību bija jābūt saskaņotam un izstrādātam projektam. 

Tikmēr Dace nonākusi strupceļā, jo nevar atrast speciālistu, kurš varētu izprojektēt jauno pievadu.

Raidījumam "Aizliegtais paņēmiens" zināms, ka Dace nebūt nav vienīgā šīs mājas iedzīvotāja, kura vērsusies pret projekta attīstītāju "YIT".

Vairāk skaties sižetā!

Komentāru par karstā ūdens piegādes uzlabošanu sniedz būvkompānijas un nekustamo īpašumu attīstītāja SIA "YIT LATVIJA" (YIT) valdes loceklis Andris Božē

Kopš informācijas saņemšanas par nepieciešamību uzlabot karstā ūdens piegādi vienā dzīvoklī, esam bijuši aktīvā saziņā ar dzīvokļa īpašnieci, meklējot situācijas iemeslus un piedāvājot labākos risinājumus, jo ūdens piegādes ātrums aizņem līdz 1 minūtei prasīto 20 sekunžu vietā.

15.septembrī esam pārrunājuši un saskaņojuši ar dzīvokļa īpašnieci YIT ierosināto risinājumu, kā arī veikuši šī risinājuma praktisko testu citā YIT celtniecībā esošajā objektā. Pirms piedāvātā risinājuma realizācijas esam vienojušies veikt vēl papildus pārbaudi dzīvoklī. Savukārt pēc tam saskaņosim tālākās darbības risinājuma realizācijai un esam gatavi uzsākt nepieciešamos darbus.

Svarīgākais
Uz augšu