Francijas lielveikalu tīkls sāk patēriņa preču ražotāju kaunināšanas kampaņu (5)

Raksta foto
Foto: Reuters / Scanpix

Francijas lielveikalu ķēde “Carrefour” ir izvietojusi cenu brīdinājumus uz tādiem produktiem kā “Lindt” šokolāde un “Lipton” ledus tēja, lai piespiestu lielākos patēriņa preču ražotājus “Nestlé”, “PepsiCo” un “Unilever” palīdzēt mazināt inflāciju pirms gaidāmajām produktu piegāžu sarunām, vēsta “Reuters”

“Carrefour” sākusi līmēt uzlīmes uz produktiem, kuru izmērs ir samazinājies, bet to cena pat palielinājusies. Tiek vērsta uzmanība, ka šie ražotāji cenas cēluši pat pēc tam, kad izejvielu cenas ir samazinājušās. Tas darīts ar mērķi kaunināt zīmolus par to piekopto praksi.

Interesanti, ka pašlaik mazumtirdzniecības tīkls “Carrefour” gatavojas sarunām ar pasaules lielākajiem zīmoliem, kas sāksies tuvākajā laikā un noslēgsies līdz 15. oktobrim.

"Protams, ka šo produktu stigmatizācijas mērķis ir pateikt ražotājiem, lai tie pārskata savu cenu politiku," intervijā sacīja “Carrefour” pārstāvis Stefens Bompē.

“Carrefour” izpilddirektors Aleksandrs Bompārs, kurš ir arī mazumtirdzniecības nozares lobija grupas FDC vadītājs, atkārtoti paudis, ka “patēriņa preču piegādātāji nevēlas sadarboties, lai samazinātu tūkstošiem preču pamatproduktu cenu, ņemot vērā izejvielu cenu kritumu.”

Šajā jautājumā lielveikalu tīklu atbalsta arī Francijas finanšu ministrs Bruno Lemērs, kurš jūnijā Finanšu ministrijā pulcēja 75 lielu mazumtirgotāju un patērētāju grupu, aicinot samazināt cenas.

Pēc kārtējās tikšanās septembrī Lemērs paziņoja, ka “Unilever”, “Nestlé” un “PepsiCo” ir starp tiem uzņēmumiem, kas ignorē prasības veicināt cenu samazinājumu.

Kopš pirmdienas “Carrefour” ir marķējis 26 produktus savos veikalos Francijā ar uzlīmēm, uz kurām rakstīts: "Šī produkta tilpums vai svars ir samazinājies, bet piegādātāja faktiskā cena ir paaugstinājusies."

Piemēram, “Carrefour” paziņoja, ka “PepsiCo” ražotās persiku garšas “Lipton Ice Tea” pudeles tilpums ir samazināts no 1,5 litriem līdz 1,25 litriem, tādējādi par 40% palielinot faktisko cenu par litru.

“Nestlé” ražotās “Guigoz” zīdaiņu formulas tilpums ir samazināts no 900 gramiem līdz 830 gramiem, savukārt “Unilever” saldējuma tortes “Viennetta” tilpums ir samazināts no 350 gramiem līdz 320 gramiem.

“Lindt” ražotā "Chocolat Au Lait Extra Fin" ir viens no trīs Šveices šokolādes ražotāja produktiem, kas ir marķēts Francijas veikalos.

“"Lindt & Sprüngli” ir paaugstinājusi cenas visā grupā vidēji par 9,3%, ņemot vērā vietējās izmaksu struktūras," aģentūrai “Reuters” sacīja “Lindt” pārstāvis.

"Mēs esam veikuši saskaņotus pasākumus, lai kompensētu izmaksu pieaugumu. Pēc iespējas esam palielinājuši efektivitāti. Tās izmaksas, ko paši nevaram nosegt, jāuzņemas klientiem, kuri to izjūt cenu pieauguma veidā."

“PepsiCo”, “Nestlé” un “Unilever” atteicās komentēt šo situāciju.

Patērētāju aizsardzības grupas apgalvo, ka tā saucamā "šrinkflācija" (no vārdiem shrink – sarukt un inflācija) ir plaši izplatīta prakse, pie kuras vainojami ir arī paši lielveikali ar saviem ekskluzīvajiem zīmola produktiem.

Francija, tāpat kā citas Eiropas valstis, mēnešiem ilgi mēģina mazināt patērētāju izdevumu slogu inflācijas pieauguma dēļ.

Svarīgākais
Uz augšu