Kopš pirmdienas “Carrefour” ir marķējis 26 produktus savos veikalos Francijā ar uzlīmēm, uz kurām rakstīts: "Šī produkta tilpums vai svars ir samazinājies, bet piegādātāja faktiskā cena ir paaugstinājusies."
Piemēram, “Carrefour” paziņoja, ka “PepsiCo” ražotās persiku garšas “Lipton Ice Tea” pudeles tilpums ir samazināts no 1,5 litriem līdz 1,25 litriem, tādējādi par 40% palielinot faktisko cenu par litru.
“Nestlé” ražotās “Guigoz” zīdaiņu formulas tilpums ir samazināts no 900 gramiem līdz 830 gramiem, savukārt “Unilever” saldējuma tortes “Viennetta” tilpums ir samazināts no 350 gramiem līdz 320 gramiem.
“Lindt” ražotā "Chocolat Au Lait Extra Fin" ir viens no trīs Šveices šokolādes ražotāja produktiem, kas ir marķēts Francijas veikalos.
“"Lindt & Sprüngli” ir paaugstinājusi cenas visā grupā vidēji par 9,3%, ņemot vērā vietējās izmaksu struktūras," aģentūrai “Reuters” sacīja “Lindt” pārstāvis.
"Mēs esam veikuši saskaņotus pasākumus, lai kompensētu izmaksu pieaugumu. Pēc iespējas esam palielinājuši efektivitāti. Tās izmaksas, ko paši nevaram nosegt, jāuzņemas klientiem, kuri to izjūt cenu pieauguma veidā."
“PepsiCo”, “Nestlé” un “Unilever” atteicās komentēt šo situāciju.
Patērētāju aizsardzības grupas apgalvo, ka tā saucamā "šrinkflācija" (no vārdiem shrink – sarukt un inflācija) ir plaši izplatīta prakse, pie kuras vainojami ir arī paši lielveikali ar saviem ekskluzīvajiem zīmola produktiem.
Francija, tāpat kā citas Eiropas valstis, mēnešiem ilgi mēģina mazināt patērētāju izdevumu slogu inflācijas pieauguma dēļ.