Saskaņā ar "Audi" importētāja datiem elektromobilis "e-tron" 2022. gadā bijis visvairāk pārdotais modelis. Šoreiz raidījums "TV Autoziņas" brauc ar tā uzlaboto versiju, kas pārdēvēta par "Audi Q8 e-tron".
Noskaties ⟩ Nemaz neizskatās pēc elektromobiļa! "Audi Q8 e-tron" testa brauciens
Labā ziņa ir tāda, ka šodien brauksim ar "e-tron Sportback". Viena no "Audi" elektromobiļa priekšrocībām paradoksālā kārtā ir tā, ka tas nemaz neizskatās pēc elektromobiļa.
Atverot motora pārsegu, mēs puslīdz varētu sagaidīt, ka tajā būs parasts iekšdedzes dzinējs. Tomēr skatam paveras tikai apjomīga kaste uzlādes kabeļiem. Priekšā ir jaunie digitālie matricu lukturi, kādi agrāk bija pieejami tikai "Audi A8".
Tie zīmē attēlus uz sienas un brauktuves. Digitālās matricu gaismas ir arī aizmugurē, un braucējs var pats izvēlēties dažādus iekāpšanas - izkāpšanas režīmu zīmējumus. Šī gaismas tehnika ir papildaprīkojums - tāpat kā papildu uzlādes pieslēgvieta labajā pusē.
"Q8 e-tron 55" no ātrās uzlādes spēj uzņemt līdz pat 170 kW. Ja papildu uzlādes ligzda ir relatīvi pieejama, nedaudz virs 500 eiro, tad 22kW maiņstrāvas iebūvētais lādētājs "e-tron 55" maksās gandrīz 1900 eiro.
Ar 408 ZS un "quattro" automašīna ir ātra un ekonomiska. Pašreizējo patēriņu ap 25 kWh/100 km, kas tāpat nav daudz luksusa krosoveram ar "quatrro", var nospiest zem 20 kwh.
"E-tron" 50 baterija ir 89 kWh neto, kamēr 55. modelim - 106 neto vai pat visi 114 bruto. Pat ar mazāko sniedzamība ir vismaz 400 km. Praktiskā pieredze rāda, ka pat nobraukums virs 500 km Baltijas apstākļos ir realizējams. Tātad ziemā ar šādu "Q8 e- tron" droši varēs nobraukt vismaz 350 km.
Plašāk "TV Autoziņas" sižetā!