Viņš norādīja, ka organizācijas uzdevums ir radīt praktiskus risinājumus, lai pāreju uz dzelzceļu padarīt vienkāršāku un arī ekonomiski izdevīgāku.
Davēns uzsvēra, ka organizācija šobrīd daļēji ir sasniegusi savus mērķus - ir standartizēts dzelzceļš gandrīz visā Eiropā, ar dažiem izņēmumiem, tostarp Latviju, bet, piemēram, Lielbritānija ir pārgājusi uz to pašu sliežu platumu, kas ir visā Eiropā.
Savukārt Lielbritānijas dzelzceļa "Network Rail" Drošības un inženierijas grupas vadītājs, tehniskais uzraugs, Starptautiskās dzelzceļu savienības Eiropas reģionālās asamblejas priekšsēdētājs Martins Frobišers uzsvēra, ka šobrīd lielākie izaicinājumi ir vides un ilgtspējas jautājumi, un savienības būtiskākais uzdevums ir autoceļu atbrīvošana no vieglajām un kravas automašīnām. Tostarp ceturtdien sanāksmē plānots apspriest to, kā panākt šo mērķi, izmantojot dzelzceļu.
Vienlaikus Starptautiskās dzelzceļu savienības reģiona koordinatore Sandra Ženo, runājot par sliežu platumu, sacīja, ka Latvijā vispirms ir jāizceļ "Rail Baltica" projekts, kas ar Eiropas sliežu platuma ceļiem savienos Baltiju ar visu pārējo Eiropu. Tostarp "Rail Baltica" būs svarīgs pārejas koridors brīvai pārvietošanās iespējai.