Starptautiskā dzelzceļu savienība: Uzdevums ir pāreju uz dzelzceļu padarīt vienkāršāku

Foto: Shutterstock

Labākais veids, kā panākt Pasaules un Eiropas valstu dekarbonizāciju jeb kļūšanu oglekļa neitrāliem līdz 2050.gadam, ir pāreja uz dzelzceļu kā transporta mugurkaulu, ceturtdien medijiem pirms Starptautiskās dzelzceļu savienības Eiropas reģiona vadības komisijas sanāksmes sacīja Starptautiskās dzelzceļu savienības ģenerāldirektors Fransuā Davēns.

Viņš norādīja, ka organizācijas uzdevums ir radīt praktiskus risinājumus, lai pāreju uz dzelzceļu padarīt vienkāršāku un arī ekonomiski izdevīgāku.

Davēns uzsvēra, ka organizācija šobrīd daļēji ir sasniegusi savus mērķus - ir standartizēts dzelzceļš gandrīz visā Eiropā, ar dažiem izņēmumiem, tostarp Latviju, bet, piemēram, Lielbritānija ir pārgājusi uz to pašu sliežu platumu, kas ir visā Eiropā.

Savukārt Lielbritānijas dzelzceļa "Network Rail" Drošības un inženierijas grupas vadītājs, tehniskais uzraugs, Starptautiskās dzelzceļu savienības Eiropas reģionālās asamblejas priekšsēdētājs Martins Frobišers uzsvēra, ka šobrīd lielākie izaicinājumi ir vides un ilgtspējas jautājumi, un savienības būtiskākais uzdevums ir autoceļu atbrīvošana no vieglajām un kravas automašīnām. Tostarp ceturtdien sanāksmē plānots apspriest to, kā panākt šo mērķi, izmantojot dzelzceļu.

Vienlaikus Starptautiskās dzelzceļu savienības reģiona koordinatore Sandra Ženo, runājot par sliežu platumu, sacīja, ka Latvijā vispirms ir jāizceļ "Rail Baltica" projekts, kas ar Eiropas sliežu platuma ceļiem savienos Baltiju ar visu pārējo Eiropu. Tostarp "Rail Baltica" būs svarīgs pārejas koridors brīvai pārvietošanās iespējai.

Tāpat Ženo uzsvēra, ka svarīgs ir Ukrainas jautājums, kur kara laikā dzelzceļa infrastruktūra spēlē nozīmīgu lomu. "Dzelzceļš ir svarīgs valsts ilgtspējai, un tas arī ir jautājums par ko runāsim šodienas sēdē," viņa norādīja.

Vienlaikus VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks, medijiem minēja, ka Starptautiskā dzelzceļu savienība apvieno ne tikai Eiropas, bet visas pasaules dzelzceļus. Starptautiskā dzelzceļu savienība ir platforma, kurā tiek veidotas dažādas iniciatīvas, tostarp attīstības iniciatīvas, regulējuma izmaiņas, savstarpējās sadarbības iniciatīvas un atsevišķi operatīvie jautājumi.

Pļavnieks norādīja, ka LDz ir svarīgi piedalīties darba grupās, kas attīsta šos jautājumus.

Starptautiskā dzelzceļu savienība ir starptautiska organizācija, kas koordinē sadarbību aktuālajos jautājumos starp dzelzceļiem pasaules līmenī, veicinot dzelzceļu sistēmu saskaņotu darbību. Organizācija apvieno 194 biedrus no visas pasaules. Savienība izstrādā standartus un veicina inovāciju attīstību dzelzceļā, tās galvenie jautājumi ir finansējums infrastruktūras attīstībai, dzelzceļu digitalizācija un ērta, savienota mobilitāte.

Svarīgākais
Uz augšu