Lai gan sastrēgumi Rīgā nav jauna parādība, šovasar problēmas mērogs sasniedza jaunas virsotnes. Nokļūt centrā ātri bija sarežģīti ne tikai ierastajos laikos, bet teju visas dienas garumā. Pirmajā acu uzmetienā iemesls ir skaidrs: galvaspilsēta piedzīvo vērienīgus remontdarbus. No otras puses, gadu pēc gada situācija īpaši nemainās. Iedzīvotāji pavada korķos šķietami mūžību. Un, tuvojoties ziemai, bažas, ka sastrēgumi būs vēl lielāki, izskan arvien biežāk. Tiešsaistes žurnāls Klik nolēma noskaidrot, cik tās ir pamatotas.
Tomēr pat bez lieliem ceļu būvdarbiem galvaspilsēta bieži stāv korķos. Tādēļ problēma slēpjas kaut kur vēl.
Daļēji — Rīgas ielu šaurībā, kas veicina “pudeles kakla” efektu. Respektīvi jādomā, kā tās izmantot efektīvāk. Simvulidi uzsver, ka stundas laikā ar velosipēdiem vai sabiedrisko transportu var pārvietot lielāku cilvēku skaitu nekā ar mašīnām. Liekas acīmredzams, ka vajadzētu paplašināt ceļus, lai atrisinātu šo problēmu. Taču, palielinot caurlaidspēju, neizbēgami palielinās ielas izmantojošo automobiļu skaits. Šo fenomenu sauc par izraisīto pieprasījumu.