"Protams, ka šeit veidojas ļoti neloģiska situācija," uzskata Briškens. "Mēs visi sabiedrībā redzam, ka šāda veida nelikumīgas vienošanās pazīmes ir bijušas, konstatētas arī no izmeklēšanas iestādes, bet vienlaikus tiesvedības process var faktiski paralizēt valsts iespējas šādus līgumus pārtraukt."
Viens no punktiem, kas ļautu lauzt līgumu, ir sistēmiska noteikumu pārkāpšana. Tieslietu ministrija uzskata, ka Autotransporta direkcijai kopā ar Satiksmes ministriju ir jāpārbauda līguma izpildes kvalitāte. Iespēja esot apsvērta, bet konkrēti lēmumi pieņemti nav.
"Šī ir viena no tām normām, kuru mēs arī vērtējam kā iespējamās rīcības nākotnē," norāda Caune. "Šajā gadījumā, protams, mēs nevaram šobrīd apgalvot, kā rīkosimies nākotnē un kā šis sistēmiskums vai, pareizāk būtu jāsaka, iespējamā sistemātiskā līguma neizpilde varētu atsaukties uz šī līguma darbības turpināšanu."
Direkcija veicot sarunas ar visiem uzņēmumiem par iespēju līgumu pārtraukt, abpusēji vienojoties. Caune atteicās atklāt, cik tālu sarunas ir pavirzījušās. "Liepājas autobusu parks" apgalvo ka līguma laušana uz vienošanās pamata netiek izskatīta.
"Liepājas autobusu parka" daļas pastarpināti pieder arī Saeimas deputāta Aināra Šlesera ģimenei.
"Liepājas autobusa parka" autobusus priekšvēlēšanu laikā rotāja Šlesera partijas "Latvija pirmajā vietā" attēli. Viņš ir arī Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā, kur pasažieru pārvadājumu jautājumi ir tikuši skatīti.
Šlesers taisnojas: "Pirmkārt, mēs esam tiešām mazākuma akcionāri, kas nepiedalās uzņēmuma pārvaldē. Ja cilvēks saslims, viņš saslims jebkurā… pilots var saslimt, šoferis var saslimt, rūpnīcā var saslimt, visur slimo. Tikai jautājums ir tas, ka šo uzņēmumu vazā sakarā ar to, ka tur ir kādi akcionāri, jā, tas ir cits jautājums. Pievērsiet uzmanību citiem uzņēmumiem, visur slimo šoferi."
Autotransporta direkcija šobrīd gaida rīcības plānu no "Liepājas autobusu parka". Uzņēmums apgalvo, ka reisi atcelti šoferu slimošanas dēļ, neveseli esot 17% šoferu. Bet reisu pārplānošana iespējama, ja trūkst 7-10% autobusu vadītāju.
"Ja jūs runājat par šoferu slimošanu, tad tā nav mana vaina," saka Šlesers.
Līgumi noslēgti vēl iepriekšējā valdes priekšsēdētāja Kristiāna Godiņa laikā. Viņš amatā atradās kopš 2015. gada un aprīlī politiskā spiediena dēļ krēslu atstājis. Vēl pirms amata atstāšanas Autotransporta direkcijā viņš iecelts par Ceļu satiksmes drošības direkcijas padomes priekšsēdētāju.