Jauni puiši nealkst vadīt pasažieru autobusus. Arodbiedrība spriež, ka pie vainas ir darba samaksas nosacījumi un darba un atpūtas laika regulējums. Tāpēc divas trešdaļas autobusu vadītāju ir pirmspensijas un pensijas vecumā. Problēmas ar šoferu trūkumu pēdējos gados samilst arvien vairāk ne tikai Latvijā, bet arī visā Eiropā. Kā to risināt? Gan nozarē strādājošie, gan politikas veidotāji – Satiksmes ministrija – atzīst, ka ir jādiskutē par normatīvā regulējuma izmaiņām, paredzot, ka D kategorijas transportlīdzekļa vadītāja tiesības var iegūt persona, kurai ir B kategorijas tiesības.

Piemēram, akciju sabiedrībai “CATA” autobusu vadītāji, lai nodrošinātu visus pakalpojumus, ievērotu darba atpūtas režīmus, ir pietiekamā skaitā, norāda uzņēmuma Pasažieru pārvadājumu dienesta vadītājs Lotārs Dravants, piebilstot, ka tas ir pašreiz, kad vīri vēl neslimo, kad rudens vēl nav slapjš un drēgns. Saslimšanas tiek risinātas ar rezerves šoferiem, bet reizēm arī rezerves nonākot līdz kritiskai robežai.

Arī “CATA” regulāri darbā aicina papildspēkus, jo vidējais šoferu vecums tikai pieaug - tas ir 50 un vairāk gadi. Kopumā “CATA” nodarbina 180 – 190 autobusu vadītājus, bet zem 30 gadiem ir tikai trīs.