No 1. oktobra būs skatāma izstāde “raDOT”, kuras mērķis ir atgādināt par to, ka māksla ir atvērta, pieņemoša un iekļaujoša. Izstādē būs skatāmi arī sociālā uzņēmuma “Brāļi un māsas” audzēkņu darbi – tos radījuši bērni ar īpašām vajadzībām.
Aicina uz izstādi “raDOT”, kurā skatāmi arī darbi, ko radījuši bērni ar īpašām vajadzībām
Vienlaikus būs aplūkojami arī darbi, ko radījuši mākslu skolas “Kultūras Patnis” audzēkņi un pedagogi. Izstādes tapšanā piedalījušies bērni vecumā no 7 līdz 13 gadiem. Izstāde aplūkojama bez maksas, aicināts ikviens interesents.
Viens no izstādes “raDOT” mērķiem ir apliecināt, ka māksla sekmē vienlīdzību un izpratni par to, kā pieņemt atšķirīgo un vairot labo. Mākslā var izpausties gan bērni, kuri to apgūst profesionālās pilnveides programmā, gan bērni ar īpašām vajadzībām, kuriem tas ir arī līdzeklis, lai sazinātos ar pasauli; gan jaunieši, kuri sper pirmos soļus radošuma pasaulē, gan pieredzējuši pedagogi.
Kā vēsta izstādes nosaukums – “raDOT”, māksla ir arī stāsts par radošumu un došanu un dalīšanos. “Māksla var dot drosmi, iedvesmu, iespēju, atslēgu uz jaunu pieredzi un emocijām, kā arī vērtīgu pieredzi un zināšanas. Vienlaikus liela nozīme ir mijiedarbībai starp pedagogiem un bērniem, kuri caur mākslu un radīšanas procesu, var daudz ko dot viens otram. Pedagogu uzdevums ir uztvert un palīdzēt virzīt bērnu iztēli un iekšējās sajūtas, dot idejas, lai jaunie mākslinieki var turpināt realizēties. Vienlaikus bērni iedvesmo arī pedagogus, ļaujot palūkoties uz šķietami ierastām lietām no pavisam cita skatu punkta,” stāsta Astra Rubene.
“Runājot par bērnu radītu mākslu, svarīgi atcerēties, ka bērns zīmē tā, kā viņš redz, – pedagogam ir jāparāda, jāpaskaidro, jāmāca saskatīt reālo pasauli, tomēr vienlaikus nevajag uzspiest savu redzējumu. Mākslā nav “pareizi” vai “nepareizi”, tāpēc, ja bērns vēlas ielikt darbā savu redzējumu, jāiedziļinās viņa sajūtās un jāatrod pareizo pieeju, lai rosinātu viņa iztēli. Un noteikti ir jāpievērš uzmanība tam, kā bērns redz vienu vai otru lietu, jo caur mākslu varam labāk izprast bērnus, viņa sajūtas un noskaņojumu,” piebilst A.Rubene.