EDzL valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris norāda, ka tikko kā starptautiskā konkursā būs noskaidrots "Rail Baltica" pamattrases būvnieks, Latvija būs gatava uzsākt sagatavošanos būvdarbiem prioritārajā Lietuvas virzienā.
Viņš arī pauž, ka tieši pamattrases būvdarbu uzsākšanai ir nodrošināts finansējums 165 miljonu eiro apmērā, un darbi jāuzsāk šogad.
LETA jau vēstīja, ka saskaņā ar Elektronisko iepirkumu sistēmā (EIS) publiskoto informāciju, konkursā par "Rail Baltica" pamattrases būvdarbiem uzvarēja personu apvienība "E.R.B. Rail Baltica JV", kas būvdarbus piedāvā īstenot par 3,698 miljardiem eiro.
Šonedēļ Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) tiks skatīta Turcijas uzņēmumu apvienības "IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret" un "Dogus Insaat Ve Ticaret" sūdzība par "Rail Baltica" pamattrases būvdarbu iepirkumu. Iesniedzēji lūdz IUB aizliegt EDzL slēgt iepirkuma līgumu, kā arī uzlikt par pienākumu veikt atkārotu konkursā iesniegto piedāvājumu izvērtēšanu.
Turcijas uzņēmumu piedāvātā līgumcena bija 3,162 miljardi eiro, taču šis pretendents tika noraidīts, ņemot vērā Valsts drošības dienesta atzinumu.
Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.