PAVAICĀ TVNET ŽURNĀLISTAM Cik vēl ilgi Liepājas lidosta būs dīkstāvē? (3)

Raksta foto
Foto: www.liepaja.lv/LETA

Kāds TVNET lasītājs norāda, ka Liepājas lidosta jau sen ir dīkstāvē, kaut arī tiek algotas amatpersonas. “Pilsētas budžetam tas izmaksā ap 3 miljoniem ik gadu,” noskaidrojis anonīmais lasītājs. “AirBaltic uz Liepāju vairs nelido, bet kāpēc nevar vilināt zemo cenu kompānijas, kā Wizzair? (..) Latvieši aktīvi izmanto Viļņas un Kauņas lidostu. Liepāja tomēr būtu tuvāk,” par šo jautājumu ir aizdomājies lasītājs.

TVNET jautāja airBaltic un Liepājas lidostas vadībai gan par nākotnes plāniem, gan pašreizējām lidostas funkcijām.

“Pandēmijas laikā lidojumi konkrētajā maršrutā tika apturēti, jo spēkā bija Covid-19 ierobežojumi un pastāvēja ļoti zems pieprasījums,” iemeslus lidojumu pārtraukšanai skaidro Augusts Zilberts, airBaltic sabiedrisko attiecību vadītājs. Kaut arī šobrīd pandēmijas ierobežojumi vairs netraucētu atsākt lidojumus uz Liepāju, tas pagaidām netiek darīts, jo airBaltic flotē vairs neesot tam piemērotas mazāka tipa lidmašīnas. “Pēdējā Bombardier Q400 (vietu skaits – 76) atstāja floti šī gada janvāra beigās,“ pastāstīja Zilberts. Savukārt ar lidmašīnām, kas šobrīd veido airBaltic floti, – Airbus A220-300 ar 145 vietu ietilpību – lidojumi uz Liepāju nebūtu rentabli, liecina lidsabiedrības aprēķini.

Liepājas lidostas biroja vadītāja Agate Dūče norādīja, ka 2022. gads tika prognozēts kā laiks, kad aviācijas nozare pēc Covid-19 krīzes pakāpeniski atgriezīsies pie 2019. gada rādītājiem. “Bet Krievijas sāktais karš Ukrainā šo attīstības tempu samazināja, un šādi ģeopolitiskie apstākļi diemžēl nesekmē Liepājas lidostas regulāro reisu atjaunošanu,” pastāstīja Dūče.

Ņemot vērā pašreizējo situāciju, starptautisko lidojumu attīstīšana no Liepājas lidostas pagaidām ir tikai nākotnes perspektīvā, teica Dūče, norādot, ka tikmēr lidlauks savu darbību koncentrē uz komerciālo un nekomerciālo aviāciju, kas ietver arī militāros un mācību lidojumus.

Tātad, Liepājas lidosta, kaut arī šobrīd nepiedāvā komerciālos pasažieru lidojumus, tomēr neatrodas dīkstāvē.

“Liepājas lidosta ir mājvieta airBaltic Training Pilotu akadēmijai. Šeit atrodas airBaltic Pilotu akadēmijas bāze, tehniskais angārs, birojs un ir izvietotas deviņas Pilotu akadēmijas mācību lidmašīnas, ko izmanto studenti mācību lidojumiem,” pastāstīja lidostas pārstāve. Tāpat lidostā ir arī sertificēts "Diamond" tipa lidmašīnu apkopes un servisa veicējs, norādīja Dūče.

Arī airBaltic pārstāvis noradīja, ka ar Liepāju tiek uzturētas pastāvīgas saites. “Sadarbojamies ar Liepājas valsts tehnikumu, uzņemam praksē jaunos tehniķus,” stāstīja Zilberts.

AirBaltic pārstāvis apstiprināja, ka šogad netiek plānots atjaunot lidojumus uz Liepājas lidostu. “Tomēr diskusijas un plāni par šo lidojumu iespējamību tālākā nākotnē joprojām ir aktuāli mūsu dienas kārtībā,” teica Zilberts.

Lidostas biroja vadītāja Agate Dūče skaidroja, ka Liepājas lidosta (SIA “Aviasabiedrība “Liepāja””) ir 100% Liepājas valstspilsētas pašvaldībai piederoša kapitālsabiedrība. Nepārtrauktas saimnieciskās darbības nodrošināšanai lidosta no Liepājas pašvaldības saņem sabiedriskas nozīmes pakalpojumu sniegšanas kompensāciju 1 046 539 EUR apmērā, informēja Dūče.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu