Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

NOSKATIES Cik precīzi ātruma pārsniegšanu spēj mērīt vidējā ātruma radari Latvijā? (29)

Automašīnas spidometrs
Automašīnas spidometrs Foto: Publicitātes foto

Latvijā sākuši darboties vidējā ātruma kontroles radari. Tādēļ autovadītājs Andris raidījumam "Bez tabu" jautā, vai ir zināms, cik liela kļūda virs 90 kilometriem stundā ir pieļaujama, lai nesaņemtu sodu.

Andris ir noraizējies par jaunievedumu Latvijas ceļu satiksmē.

"Man, gan jau daudziem citiem arī, braucot šajos posmos, ir saspringta un nervoza braukšana. Iemesls, ka visu laiku jākontrolē ātrums. Nedod Dievs, ja galā sanāks virs 90! Nedod Dievs pabraukt ar 87 kilometriem stundā, kad aiz manis ir strīpa ar mašīnām! Ko viņi par mani padomās?" raidījumam stāsta šoferis.

Valsts policija (VP) norāda, ka visiem transportlīdzekļu vadītājiem ir jāievēro ceļu satiksmes noteikumi. Likumsargi piebilst, ka arī lēna braukšana un satiksmes plūsmas bremzēšana ir bīstama, traktējama arī kā agresīva braukšana.

Policija aicina autovadītājus nespekulēt ar mērierīču pieļaujamo kļūdu, pārvietojoties ar attiecīgajās vietās atļauto ātrumu.

Jau vēstīts, ka vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas veic ātruma mērījumu, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Posma sākumā un beigās ir uzstādīts aprīkojums, kas fiksē laikus, kad transporta līdzeklis iebrauc ceļa posmā un izbrauc no tā, un aprēķina vidējo ātrumu, ar kādu šis posms ir šķērsots. Ja sistēmas reģistrētais transportlīdzekļa vidējais ātrums ir lielāks par šajā posmā maksimāli atļauto, tā īpašnieks saņems sodu.

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma šogad kopumā tiks ieviesta 16 valsts ceļu posmos. Sistēma jau darbojas uz Tallinas šosejas (A1) no Siguļiem līdz Lilastei, uz Valmieras šosejas (A3) no tilta pār Līčupi līdz Stalbei, Vidzemes šosejas (A2) no tilta pār Vējupīti Siguldā līdz Augšlīgatnei, Rīgas apvedceļa (Salaspils-Babīte ) (A5) no Stūnīšiem līdz Jaunmārupei un uz reģionālā autoceļa Cēsis-Vecpiebalga-Madona (P30) no Jaunkleķeriem līdz Krustakrogam, kā arī Daugavpils šosejas (A6) posmā no Krustpils līdz Stūrniekiem.

Tikmēr uz Bauskas šosejas (A7) kontroles sistēma būs no Tilderiem līdz Iecavai, uz Jelgavas šosejas (A8) - no Spodrām līdz krustojumam ar Parka aleju Elejā, savukārt uz Liepājas šosejas (A9) kontroles sistēma paredzēta no pagrieziena uz Kalnciemu līdz krustojumam ar autoceļu Jelgava-Tukums (P98) un no krustojuma ar autoceļu Tebra-Kazdanga-Cildi līdz Silkalniem.

Uz Ventspils šoseja (A10) vidējā ātruma kontrole būs no Varkaļiem līdz Griķiem, no pagrieziena uz Tīreļu taku līdz pagriezienam uz Smārdi un no Gulbju ezera līdz pagriezienam uz Usmu.

Tāpat kontrole būs uz valsts galvenā autoceļa Rēzekne-Daugavpils (A13) no Kovališkiem līdz Rušeņicai.

Sodu par maksimāli atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu, tostarp vidējā ātruma kontroles posmos, izrakstīs un administrēs Valsts policija.

LVC norāda, ka vidējā braukšanas ātruma kontroles posmi tika izvēlēti, ņemot vērā ceļu satiksmes negadījumu statistiku par pēdējiem trim gadiem, kā arī kopējo satiksmes intensitāti, kravas transporta īpatsvaru un aizliegumu apdzīt.

Plašāk "Bez tabu" sižetā:

Uz augšu