Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Izsīkst laiks dzelzceļa staciju modernizācijai: LDz riskē zaudēt Eiropas finansējumu (12)

Foto: Evija Trifanova/LETA

VAS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) riskē zaudēt Eiropas finansējumu 48 staciju un peronu modernizācijai, vēsta "Rus.LSM.lv". Darbiem jābūt pabeigtiem līdz gada beigām, taču vairākos virzienos būvniecība vēl pat nav sākta. 

Līdz jaunās dzelzceļa stacijas "Iļģuciems" nodošanai ekspluatācijā atlikuši vien trīs mēneši, bet topošās stacijas vietā redzamas vien smilšu čupas. Kopumā dzelzceļa modernizācijas projektā bija paredzēta 48 staciju un peronu atjaunošana. Projekta kopējā vērtība ir 44,4 miljoni eiro, no kuriem 37,8 miljoni ir Eiropas Savienības fondu līdzekļi. 

Bijušais satiksmes ministrs un projekta iniciators Tālis Linkaits ir nobažījies ar būvniecības tempiem. 

"Domāju, ka Jelgavas un Skultes virzieni būs pabeigti līdz gada beigām. (...) Kas attiecas uz Jūrmalas, Bolderājas un Aizkraukles virzieniem, tur darbi vēl nav sākti, un trīs mēnešu laikā darbus neizdosies pabeigt," teica viņš. 

Pēc Linkaita vārdiem, no grafika atpaliek kompānijas BMGS celtnieki. Ja šajā gadā pabeigt būvniecību neizdosies, staciju modernizācija būs jāveic par valsts līdzekļiem. 

"31. decembrī beidzas Eiropas Savienības finansējuma termiņš. Mēs to nevarēsim pagarināt. Daļa staciju būs nepabeigtas, un tās tiks novirzītas nākamajam periodam. Kā būs ar finansējumu, grūti pateikt," konstatēja Linkaits. 

BMGS visus jautājumus pārvirzīja LDz, kas problēmas nenoliedza. 

"Īstenojot projektu, celtnieki saskārās ar problēmām, kas saistītas ar izejmateriāliem, to piegādi, kā arī citām grūtībām, ko izsaukuši ģeopolitiskie notikumi un citi objektīvi faktori. Celtnieki mūs informēja par iespējamu aizkavēšanos atsevišķās stacijās," teikts LDz atbildē.

Uzņēmums arī norāda, ka turpinās pārrunas starp Satiksmes  ministriju un Centrālo finanšu līgumu aģentūru, kas atbild par Eiropas fondu līdzekļiem, ar mērķi pagarināt finansējumu uz 2024. gadu. 

Svarīgākais
Uz augšu