LNSO klarnetiste Anna Gāgane preses konferencē akcentēja, ka trauksme ir pamatota un to var novērot gan kolēģu, gan pašas mūziķes dzīvē. Klarnetiste regulāri koncertā ārzemēs, kas ir lieliska starptautiskā pieredze, taču viens no iemesliem, kāpēc nākas uzstāties citviet ir atalgojuma apmērs. Gāgane skaidroja, ka ārzemēs mūziķu darbs ir labāk atalgots.
"Man ir prieks strādāt LNSO. Esmu spēlējusi orķestros Šveicē un Vācijā. Varu teikt, ka LNSO ir augstā līmenī. Es vēlos šeit turpināt strādāt, taču, ja domāju par savu nākotni, cik ilgi es varēšu braukāt uz ārzemēm?! Citu kolēģu vidū var novērto, ka daudzi strādā vairākās darbavietās. Nav tā, ka viņiem pamatā ir orķestris un blakus darbs. Runa ir par trīs, četrām darbavietām," sacīja Gāgane.
Klarnetiste uzsvēra, ka mūziķi izdeg. Problēma ir arī jauniešu vidū. Mūziķi instrumentu sāk spēlēt bērnībā, kas prasa atdevi un koncentrēšanos. Viņiem ir sapnis nākotnē spēlēt orķestrī un koncertēt Latvijā, taču sasniedzot studiju gadus, iepazīstoties ar atalgojuma apmēru, liela daļa talantīgo mūziķu dodas uz ārzemēm.
"Ir lieliski, ka viņi dodas uz ārzemēm studēt un iegūt pieredzi, taču viņu plānā parasti nav atgriezties Latvijā, lai strādātu tieši atalgojuma dēļ. Tas patiesībā bieži vien ir vienīgais un galvenais iemesls," sacīja Gāgane.
Komponists Ēriks Ešenvalds norādīja, ka Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā mācībspēks spēj un sagatavo profesionālus, pasaules līmeņa mūziķus. To var redzēt pēc Latvijas māksliniekiem pasaules kultūras telpā, taču pienāk brīdis, kad gribas domāt un runāt latviski, dzīvot un strādāt Latvijā.